یادداشت

پیام آرش نیک پی سالک ده عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی

همین سروست کز قمری نمی سازد تهی پهلو

درین بستانسرا گر قدردانی هست عاشق را

ازآن چون تیغ از سختی نگردد عشق رو گردان

که از هر سختیی سنگ فسانی هست عاشق را

با سلام و ادب؛

مطلع سخن را اختصاص به عزیزانی می‌دهم که با حضور و شرکت در انتخابات به هویت و جایگاه اتاق بازرگانی، این مأمن بخش خصوصی اقتصادی رنگ بخشیدند. سپس از بزرگواران، سروران، عالی مقامان نامزد سپاسگزارم و قدردانی می کنم، از تمامی عزیزانی که با دغدغه های مختلف و از روی همیت و جدیت نه از سر خصومت و غرض پا به عرصه رقابتی گذاشتند که یکی از اهداف مدنظر استفاده از مجال و تریبون این انتخابات برای رساندن نقد منصفانه و به حق و البته وارد بر عزیزانی بود که در اجرای امور محوله ، مقوله ، مصلحت اندیشی را به درست اندیشی و اقلیت اندیشی را به کثرت اندیشی ترجیح دادند.

آنچه که باید مشخص می شد و کاملا مبرهن گردید در تفسیری عقلائی و به دور از هر گونه جانب نگری حضور شرکت کنندگان کمتر علی رغم تعداد عضویت بیشتر بود که خود جای تأمل دارد و همینطور نرخ آرای ائتلاف اتاق “شفاف” با سبقه چند روزه در شانه به شانه بودن گروهی که سکاندار اتاق بازرگانی بودند نشان از جایگاه نیاز به ترمیم این عزیزان دارد. جدای از هر گونه سلیقه و علایق عشق و عرق به وطن در حرکت درست و حرکت درست در نقشه راه و برنامه صحیح نهفته است، بخش خصوصی اقتصادی ،امروزه بیش از سالیان قبل نیاز به خدومی در اتاق دارد که در تصمیمات خود برای حمایت از این بخش اقدامات موجز و تأثیر گذار در تصمیمات بخش حکومتی و حاکمیتی داشته باشد . لازمه اتاق مطلوب ،هدایت بر پایه کثرت گرایی و منافع جمعی بخش اقتصادی خصوصی است.  

ضمن تبریک به وارد شدگان ، منوال گذشته قطعا نواقص و تخلخلی داشته که امیدوارم در دوره جدید دیدگاه اصلاحی در اولویت باشد. 

گفتم که: الف                            ،                                  گفت: دگر؟

گفتم: هیچ           ،         در خانه اگر کس است، یک حرف بس است

پیشاپیش سال ۱۴۰۲ شمسی را خدمت یکایک عزیزان تبریک عرض نموده، شادکامی و توفیقات به افزون همراه با سلامتی را برای شما از خداوندمنان خواستارم.

با احترام

آرش نیک پی سالک ده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا