اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهتجارتشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریفن آوری و ارتباطات

پیشنهاد استفاده از ظرفیت پسادکتری صنعتی در کارخانه نوآوری «آمپر»

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌های کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر، گفت: کارخانه نوآوری آمپر می‌تواند پایگاهی برای بهره‌مندی و حضور دانشجویان دوره دکتری و پسادکتری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، دکتر پیمان صالحی به همراه دکتر صمد نژاد ابراهیمی؛ مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم از دستاوردها و توانمندی‌های سه شتابدهنده حاضر در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر بازدید کردند.

معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن اشاره به مهم بودن حوزه‌های فعالیت کارخانه نوآوری آمپر و بازیگران این حوزه‌ها در خصوص شکاف‌های موجود صنعت و دانشگاه، گفت: با شناسایی درست نیازمندی‌های جامعه و بررسی حجم بازار می‌توان قدم‌های مؤثری در این مسیر برداشت. برای مثال در حوزه تجهیزات پزشکی، حوزه خوراک دام و یا هوشمندسازی با توجه به رشد این صنایع، چالش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها ورود کرد.

وی اظهار کرد: گستردگی حوزه‌های فعالیت کارخانه نوآوری آمپر با وجود متخصصان متعدد و در کنار بدنه جوان، متخصص و باانگیزه باعث می‌شود تا بستر لازم برای فعالیت‌ها فراهم شود.

صالحی با اشاره به وجود منتورها و توانمندی شتابدهنده‌های ‌آمپر، پیشنهاد بهره‌مندی از پسادکتراهای صنعتی و دوره‌های پسادکتری در ‌آمپر را ارائه کرد و از حمایت و پشتیبانی وزارت علوم از این مهم خبر داد و اظهار کرد: این مهم می‌تواند در زمینه جذب و نگهداشت نیروی انسانی مؤثر باشد.

دبیر کل شورای عتف با اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان (ماده ۱۳) گفت: با استفاده از این ظرفیت برای شرکت‌های بزرگی چون هلدینگ رایزکو می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در همکاری صنعت با دانشگاه بود.

صالحی در پایان ضمن اشاره به توان و قابلیت کارخانه نوآوری آمپر، اظهار امیدواری کرد که با تعامل بین کارخانه نوآوری و دانشگاه‌ها اثرات خوبی را برای کشور شاهد باشیم.

در این نشست پرویز کرمی؛ مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه نوآوری آمپر، ضمن معرفی بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری آمپر به دستاوردها و توانمندی‌های استارت‌آپ‌های حاضر در زمینه هوشمندسازی، حمل ونقل، خودرو، سلامت و امنیت غذایی، IT و فناوری‌های نرم اشاره کرد و آمادگی این کارخانه نوآوری را برای ارتباط هرچه بهتر و بیشتر صنعت و دانشگاه بیان کرد.

کارخانه نوآوری وصنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر و در دو سوله مجزا، هرسوله دو هزار متربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، IT، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی و بیمه، با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو درحال فعالیت است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا