اهم اخبارتشکلهاشرکتهاصنعت و معدنلوازم خانگی

کاهش تنش، رفع تحریم‌ها و گشایش کانال ارتباط بین بانکی بین‌المللی؛ مهم‌ترین خواسته صنعتگران

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین” از روابط عمومی انجمن لوازم خانگی، نوید ایزدپناه گفت:  گروه صنایع استیل البرز و هفت‌الماس از چند شرکت تشکیل شده که بزرگترین آنها دو شرکت تولیدی-صنعتی استیل البرز و هفت‌الماس است.

وی ادامه داد: شرکت صنایع استیل البرز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ در زمینه‌ی صنعت آشپزخانه آغاز کرد و پس از سال‌ها تجربه، تولیدات خود را که شامل انواع سینک آشپزخانه، اجاق گازهای صفحه‌ای، هود و فر توکار، مایکرویو و شیر آشپزخانه است، به بیش از ۱,۵۰۰,۰۰۰ قطعه محصول در سال افزایش داد.

ایزدپناه در خصوص دستاوردهای استیل البرز از بدو تاسیس تاکنون گفت: شرکت استیل البرز با چشم‌انداز طراحی، تولید و عرضه قابل دسترس تجهیزات آشپزخانه با ایجاد ارزش حداکثری و قیمت مناسب برای جامعه توانسته در ۶ گروه محصول رضایت مشتریان را طی ۳۰ سال گذشته همواره فراهم کند.

این فعال  صنعت لوازم خانگی افزود: با توجه به  نوسانات نرخ ارز و چالش‌های وارداتی ناشی از تحریم، محصولات وارداتی لوازم خانگی دچار افزایش قیمت قابل توجهی شدند. این موضوع یک فضای تنفس و فعالیت برای شرکت‌های ایرانی سازنده لوازم خانگی ایجاد کرد. با این حال، سیر پیشرفت شرکت‌های تولیدی کشور در این صنعت نشان می‌دهد این شرکت‌ها به خوبی توانسته‌اند تهدید را به فرصت تبدیل کرده و علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی در مدت اخیر، پیشران اقتصاد غیرنفتی باشند.

وی ادامه داد: گروه صنعتی استیل البرز، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه توکار کشور، از جمله شرکت‌هایی است که در این دوره و با تمام چالش‌های موجود، نه تنها موفق به سرپا نگه داشتن شرکت شده، بلکه توسعه قابل ملاحظه‌ای در فعالیت‌های خود ایجاد کرده و توانسته بخش قابل ملاحظه‌ای از فرآیند تولید را که پیشتر وابسته به قطعات خارجی بود، بومی‌سازی کند. افزایش تولید که منجر به ارتقاء اشتغال‌زایی شد از دیگر دستاوردهای دیگر شرکت استیل البرز در سال‌های اخیر است.

ایزدپناه در خصوص ارائه محصولات جدید در سال ۱۴۰۰ گفت: همزمان با تغییرات تکنولوژی، همکاران بازاریابی و فروش با استفاده از متدهای به روز همواره سعی در به روزرسانی شناخت و دریافت نیاز مشتریان و بازار دارند و برهمین اساس در سال جاری با کمک تیم طراحی و مهندسی، محصولات جدیدی در هر ۶ گروه محصول به سبد محصولات استیل البرز اضافه شده است. این دیدگاه موجب شده تا محصولاتی نظیر هودهای مخفی، فرهای برقی و برقی گازی، اجاق گازهای ایتالیایی با به‌روزترین لوازم گازسوز ایتالیایی و سینک‌هایی با R کمتر از ۱۵ که همگی با تکیه بر رقابتی بودن و با رعایت اصل توجه به مصرف‌کننده به سبد محصولات اضافه شده‌اند.

این کارآفرین  صنعت لوازم خانگی بیان داشت که یکی از اهداف اصلی هر بنگاه اقتصادی به دست آوردن سهم حداکثری در بازار رقابتی جهت به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود است. خوشبختانه با زحمات مجموعه سهم بازار قابل قبولی کسب شده است که البته در گروه محصولات مختلف میزان متفاوتی دارد. اما سال‌هاست استیل البرز به‌عنوان یکی از رهبران این صنعت در بین مصرف‌کنندگان و فروشندگان شناخته شده است.

داخلی‌سازی محصولات به روز دنیا با تکیه بر دانش مجموعه، تمرکز بر تأمین قطعات به شکل داخلی و مرغوب، بهره‌گیری از تجهیزات و دستگاه‌های تولیدی از مواردی است که در آن سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده است.

ایزدپناه مزیت رقابتی استیل البرز را نسبت به رقبا چنین بیان کرد: تأمین بخشی از قطعات اولیه و تغذیه از مجموعه هفت الماس به‌عنوان هلدینگ، به روز بودن دانش فنی طراحی مهندسی در کنار قدمت و تجربه در این بخش و همچنین مدیریت عملیات سازمان به‌عنوان یک زنجیره پویا. داشتن زنجیره تامین توانمند و همچنین ساختار فروش و بازاریابی قوی و گسترده از جمله دیگر توانمندی‌های کلیدی مجموعه است.

وی در خصوص صادرات محصولات این گروه گفت : برای ورود به بازارهای جهانی مجموعه دو رویکرد موازی را دنبال می‌کنیم یک صادرات محصولات شرکت با برند استیل البرز به بازارهای هدف صادراتی و دیگری تلاش برای ایجاد اتحاد استراتژیک با برندهای جهانی برای مشارکت در تولید محصولاتی که در ایران مزیت رقابتی برای تولیدشان وجود دارد.

مدیرعامل گروه استیل البرز در خصوص  تدابیر جلب رضایت مشتریان   گفت: ارتقای کمی و کیفی سطح دسترسی مصرف‌کنندگان به اطلاعات، محصول و تمامی جزئیات مورد نیاز که موجب ایجاد یک ارتباط دو سویه و قابل بهبود طراحی و اجرا شده است.

همچنین رویکرد مشتری‌مدارانه همکاران خدمات پس از فروش در نحوه پاسخ‌گویی، مراجعه و حل مشکل مصرف‌کنندگان همواره ارتباطی محکم و پایدار با مصرف‌کنندگان را پدید آورده است. رایگان بودن خدمات نصب محصولات فروخته شده از دیگر اقدامات شرکت در این راستا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا