اقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتخودروشرکتهاصنعت و معدن

کاهش ۱۰ درصدی سوخت در موتور جدید ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،مهدی خطیبی با اشاره به اینکه موتور‌ای اف پی همان‌ای اف سون پلاس از خانواده موتور‌های‌ای اف است، گفت: در این موتور جدید در اکثر قطعات مانند شاتون و میل لنگ و دیگر اجزا تغیراتی ایجاد شده که منجر به ایجاد شاخص‌های مثبتی برای این موتور شده است.

وی افزود: موتور جدید ۴ کیلو کاهش وزن داده است و قدرت آن از ۱۵۰ اسب بخار به ۱۶۵ اسب بخار رسیده و گشتاور از ۲۱۵ به ۲۴۰ ارتقا و بازدهی حجمی موتور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

خطیبی گفت: در اولین قدم این موتور بر روی خودروی دنا نصب خواهد شد و در اوایل سال آینده بر روی خودروی تارا و در مرداد ماه سال بعد بر روی خودروی ریرا نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: آلایندگی‌ای اف سون ۶/۸ بوده که در این موتور آلایندگی به ۶/۲ کاهش پیدا کرده که موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت شده است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: قرار است ما دستور نقشه برق و الکترونیک خودرو را به عنوان یکی از ۵ ماژول اصلی خودرو به داخل گروه صنعتی ایران خودرو بیاوریم که منجر به کاهش ارزبری و وابستگی ما به خارج خواهد شد.

خطیبی در ادامه با اشاره اینکه تاکنون حدود ۷۳ درصد از هدف امسال را در عرضه خودرو محقق کرده ایم و توانستیم فاصله بین تولید و تحویل را کاهش دهیم‏‌, گفت: در سال گذشته ۷۵ هزار خودرو در مرحله تحویل معطل بوده یعنی پلاک نشده و پلاک شده آماده تحویل که امسال این عدد به ۳۸ هزار دستگاه رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ هزار دستگاه بیشتر از سال قبل خودرو تحویل مشتریان شده است./صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا