اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

گمرک ایران اعلام کرد: سازمان غذا و دارو صادر کننده مجوز واردات یونیت‌های دندانپزشکی

­گمرک ایران، رسما اعلام کرد: متولی واردات یونیت‌های دندانپزشکی و صدور مجوز به واردکنندگان، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، به دنبال پخش گزارشی از تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما مبنی بر واردات یونیت‌های دندانپزشکی علیرغم تامین نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: واردات تجهیزات پزشکی به خصوص واردات یونیت‌های دندانپزشکی ملزم به اخذ مجوز‌های قانونی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو است.

این درحالیست که رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود که هیچ مجوزی برای واردات یونیت‌های دندانپزشکی از سوی این سازمان صادر نشده است.

بر اساس اعلام گمرک، با توجه به الکترونیکی بودن رویه واردات تجهیزات پزشکی، امکان ترخیص حتی یک قلم از کالا‌های وارداتی بدون اخذ مجوز وزارت بهداشت امکان پذیر نیست و وزارت صمت در موضوع واردات تجهیزات پزشکی، تمام اختیارات خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو تفویض کرده است.

گفتنی است؛ در تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۲ گزارش یونیت‌های دندانپزشکی با وجود تولید داخل از شبکه خبر پخش شد که واردات این محصول را به چالش کشیده بود یعنی با وجود خودکفایی در زمینه تولید یونیت‌های دندانپزشکی، اما سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت همچنان مجوز به واردکنندگان، صادر می‌کند.

برای پیگیری موضوع واردات یونیت‌های دندانپزشکی طی تماس‌های مکرر با اداره کل روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اما آقای جلال غفارزاده مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو حاضر به مصاحبه و پاسخگویی به سوالات خبرنگار خبرگزاری صداوسیما نشد.

در تاریخ ۷ مهر ۱۴۰۲ آقای حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو میهمان برنامه صف اول در پاسخ به سوالی درباره واردات یونیت‌های دندانپزشکی گفت: ما هر کالایی که در داخل کشور تولید شود به شرط این که کیفیتش خوب باشد و کفایت نیاز بازار را داشته باشد به هیچ وجه اجازه واردات نمی‌دهیم و در مورد همین موارد هم ما مجوز صادر نکردیم
وی ادامه داد:به همه تولید کنندگان اطلاع رسانی کردیم محصولاتی که ارزبری دارند را به هر نحوی که می‌توانند برای ما تولید کنند و ما از این قضیه استقبال می‌کنیم و قطعاً ما خودمان حامی اول تولید کنندگانمان هستیم با افتخار./خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا