اقتصادانرژی

۶۹ هزارمگاوات ظرفیت واحدهای نیروگاهی برق حرارتی به مدار می آید

«محسن طرزطلب» روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پروژه‌های صنعت آب و برق در هفته سوم پویش هر هفته #الف ب-ایران که به صورت ویدئو کنفرانس از محل ستاد وزارت نیرو برگزار شد، افزود: اکنون تعمیرات واحدهای نیروگاهی به سرعت درحال انجام است و تلاش می شود تا قبل از پیک بار این امر پایان یابد.

وی ادامه داد: ۶۰ روز فرصت است تا تعمیرات نیروگاهی در ۵۸۲ واحد نیروگاهی در سطح ۲۹ نیروگاه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خاطرنشان ساخت: ۸ هزار مگاوات از تعمیرات نیروگاهی باقی مانده که تلاش می شود ۷ هزار مگاوات آن تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

طرز طلب در ادامه به رونمایی از نخستین روتور توربین بخار نیروگاهی اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی این رونمایی آن است که برای بار نخست درشرکت تعمیرات نیروگاهی ایران محقق شده است.

وی ادامه داد: اکنون و با این رونمایی امکان ساخت انواع توربین های نیروگاهی و روتور در این شرکت فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: همچنین امکان تعمیر انواع نیروگاه های کشور در این شرکت فراهم شده است.

همچنین «رضااردکانیان» وزیر نیرو در مراسم رونمایی از این روتور گفت: اهمیت این رونمایی کمتر از هزینه ای که صرفه جویی می کند نیست و این باعث افتخار است.

وی افزود: کار بسیار ارزنده ای است که توسط متخصصان، مدیران و تکنسین های در شرکت تعمیرات نیروگاهی به سرانجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، این روتور توربین ۸۲.۵ مگاواتی توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ساخته شده است، البته برای خرید خارج توربین یاد شده باید ۹۰۰ میلیارد ریال (حدود سه میلیون یورو) برای تامین ارز مورد نیاز اختصاص می‌یافت که با ساخت داخل این روتور، همه هزینه‌های صرف شده به ۳۵۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

دور اسمی این توربین سه هزار دور در دقیقه، تعداد مراحل پره ۱۹ ردیف، تعداد پره ۲ هزار و ۵۳۹ عدد، فشار اسمی بخار ورودی ۸۶.۱۸ بار و دمای اسمی بخار ورودی ۵۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا