اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصنعت و معدننمایشگاه و رویدادتجاریویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

رئیس هیئت مدیره هلدینگ آریا شیک در گفتگو با تولیدآنلاین مطرح کرد:اعتماد مصرف کننده به کالای ایرانی و تست کردن عطریات تولید داخل +ویدئو

حمیدرضا بنایی معتقد است تولیدات محصولات آرایشی و عطر و ادکلن داخل کشور از نظر کیفی در سطح برترین تولیدات جهان است و اعتماد مصرف کنندگان به تولید داخل حتی برای یکبار، بدون شک کیفیت محصولات این صنعت را نمایان می کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، حمیدرضا بنایی رئیس هیئت مدیره گروه آریا شیک در حاشیه نشست خبری انجمن تولیدکنندگان و وارد کنندگان صنایع آرایشی بهداشتی و عطریات به خبرنگار ما گفت: هلدینگ آریا شیک شامل شرکت ۹ شرکت فعال است که سه واحد از این شرکت ها به عنوان تولید کننده فعال هستند و دو شرکت دیگر در حال تولید هستند و به زودی کارخانه خودشان را خواهند داشت.

این فعال صنعت عطر و ادکلن افزود: در هلدینگ آریاشیک عطریات محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات مو و در حال راه اندازی کارخانه ای در زمینه تولید برای محصولات آرایشی و بهداشتی رنگی یا kala cosmetics هستیم.

رئیس هیئت مدیره گروه آریا شیک با بیان اینکه شرکت افرا زیبا از شرکتهای تابعه، فعالیتش را در حوزه ی تولید از سال نود و دو شروع کرده، افزود: در سال ۹۵ نیز با راه اندازی کارخانه ای خود آریاشیک تولید را شروع کرد و در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ آیتم در آریاشیک تولید شده که این اقلام مشمول جنس های آرایشی بهداشتی و عطریات می باشد.

بنایی خاطرنشان کرد: از نمونه کارهایی که در این هلدینگ تولید و یا ارائه شده می توان از برند براتون بگم برندایی مثل MQ، erikeh، Hegor،سی بی CB و matilda و همچنین بسیاری از برندهای عطری مثل آقای مدیری، پرسپولیس ،ten for ever که جدیدا عرضه شده و که مربوط به آقای علی دایی شهریار ایران می باشد.

وی با برشمردن برندهایی که توسط این هلدینگ تولید می شوند، گفت : برندهایی همچون DIVAN PERSE، larsilua و خیلی از برندهای دیگر که در سطح مارکت و بازار قابل رویت می باشد،کالایی است که ما در آریاشیپ تلاش کردیم با همت همکاران خیلی خوبی که در طی بیست و پنج سال قبل که در قسمت واردات داشتیم،درست کنیم و توانستیم قسمت زیادی از تجربیات دوستان و همکارانمان را در تولید استفاده کنیم.

بنایی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از تولیداتی که نزدیک به جنس های خارجی و جنس های وارداتی قدیم باشد در سطح عرضه کالایی موجود است، محصواتی است که در آریاشیک تولید می شود.

این فعال صنعت آرایشی و بهداشتی کشور در خصوص چالش های موجود در این صنعت گفت: حقیقتا ما در صنعت عطر یکی از مسائل مهمی که داریم مصرف کننده است اولین بحث این است که خواهش می کنیم که مصرف کننده به کالای ایرانی اعتماد کند کالای ایرانی واقعا کالاهایی است که در حال حاضر قابل رقابت است، کالاهایی که در ایران داره ساخته می شود با کالاهایی که اینترنشنال وارد می شد و کالاهای خارجی فرق زیادی در رده ی قیمتی خودشان ندارند.

او افزود: در عطر واقعا یکی از مسائل اصلی که الان وجود دارد، اعتماد سازی برای مردم است که چرا برند خارجی نخرند و برند ایرانی بخرند، حقیقت این است که در رسته های قیمتی اگر ما بخوایم هدایت گر باشیم بر این که مردم باید جنس ایرانی را چطور بشناسند؟ من فکر می کنم که بهترینش این باشد که تست کنند، چالش عطر یعنی تست کردن یعنی یک بار یک نفر اعتماد کند ، مصرف کند و در آینده حتما مشتری خواهد شد و دیگر کالای خارجی استفاده نخواهد کرد.

ما در کالای ایرانی مان واقعا چیزی کمتر از کالای خارجی نداریم و توانستیم همان کالای خارجی را در سطح ایرانی آن وارد مارکت ایران کنیم.

وی در خصوص وضعیت صادرات محصولات آرایشی و عطریات گفت: حقیقت این است که انقدر بعد از ممنوعیت واردات ،بزرگترین معضلی که داشتیم حجم کالا در مارکت ما بسیار به پایین ترین سطح رسید و در اینجا بود که خیلی از قاچاقچی ها خیلی از کسانی که کالاهای تقلبی عرضه می کردند، قسمتی از این مارکت را گرفتند، در حال حاضر بازار ما هنوز احتیاج دارد که در آن توسعه صورت بپذیرد و هنوز احتیاج دارد در آن کالای جدید واردش شود ولی ما در برنامه های اولیه مون این است که بازار امارات را داریم شروع می کنیم بازار عراق و در حال استارت هستیم ،بازار باکو رو باز کردیم و دنبال راه درست برای ورود به بازار روسیه هستیم.

رئیس هیئت مدیره گروه آریا شیک در خصوص تولیدات بدون کارخانه و انجمنی که در حال شکل گیری است گفت:همانطور که مستحضرید، هلیدنگ ما پنج کارخانه دارد و نمی توانم بگویم در تولید بدون کارخانه فعالم ولی ۸۵ تا ۹۰ درصد کلیه ی برندهای خارجی و برندهای معروف دنیا خودشان تولید کننده نیستند و در تمام کشورهای اروپایی که می بینید تمام برندها را افراد دیگر برای برندها می سازند، از اینجایی که من فکر می کنم که مسئله مهم ما در ایران یکی کادر نیروی انسانی است و خواهشم این است که اگر واقعا نمی توانیم یک کارخانه ای را به حجم صد در صد برایش کالایی داشته باشیم و بتوانیم تولیدی برایش داشته باشیم ،دوستان حتما از کارخانه هایی استفاده کنند که ظرفیت خالی دارند در هر صورت ما همیشه باید حرفه گرا شویم و بدانیم که تولید یک قسمت کار و مارکتینگ قسمت اصلی کاراست و فکر می کنم کسانی که می خواهند با تولیدات کوچیک تر و با تولیدات جمع و جورتر وارد مارکت بشوند بهتر این است که از کارخانه هایی استفاده کنند که ظرفیت خالی دارند.

بنایی در پایان گفت: من امروز تنها چیزی که برای من مهم است این است که ما به مردم بگوییم که تولید داخل تولید خوبی است وحتما ازآن استفاده کنیم، مردم به تولید ایران اعتماد کنند چرا که ما توانسته ایم آن چیزی که در کشور اروپایی دارد انجام می شود در ایران هم همان کارصورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جناب بنائی از افراد با اخلاق و حرفه ای در مارکت آرایشی بهداشتی هستند. خداوند به ایشان عمر با عزت و با آرزوی موفقیت برای هلدینگ محبوب آریا شیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا