اخباربرگزیدهاقتصادراه و مسکنصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریکار و تعاون

عملیات اجرایی احداث شهرک فناوری شهیدجمهور آغاز شد

عملیات اجرایی هفتمین شهرک فناوری تخصصی در استان تهران با هدف توسعه فناوری و ارتقا توان رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، فارس؛ فرشاد مقیمی در حاشیه عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی فناوری شهید جمهور با بیان اینکه تاکنون ۶ شهرک فناوری تخصصی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این شهرک‌ها در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، همدان، فارس، آذربایجان شرقی و غربی واقع شده است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: برای احداث شهرک فناوری شهید جمهور ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده که از این میزان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل تامین گاز، آب و برق می‌شود.

وی افزود: هدف از ایجاد شهرک‌های فناوری را تامین زیرساخت مناسب در توسعه فناوری و ارتقای توان رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی عنوان کرد.مقیمی بیان داشت: حمایت از توسعه واحدهای فناوری و دانش بنیان، استقرار واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ و نفوذ و رسوخ فناوری در صنایع به ویژه صنایع کوچک و متوسط در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های تابعه قرار دارد.

مقیمی با بیان اینکه این پردیس هفتمین شهرک فناوری است، اظهار داشت: قبل از آغاز پروژه امضاء تفاهمنامه‌ای برای اختصاص ۲۷۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی به پردیس فناوری در دستور کار قرار گرفت و امروز ۱۰ هکتار دیگر به آن اضافه می‌شود. وی افزود: ۳۰۰ واحد فناوری در این شهرک‌ها مستقر و ۹ هزار نفر نیز در این مجموعه مشغول به کار می‌شوند. در ادامه سعید صادقی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران اظهار داشت: نقش این شهرک‌ها تولید دانش و فناوری و تبدیل آن به ثروت است.

وی با بیان اینکه شهرک فناوری محل تعامل دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، فناوران و فعالان شهرک‌های صنعتی خواهد بود،گفت: این شهرک‌ها به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در سطح استان و کشور کمک می‌کند./فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا