اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتحمل و نقلخودروشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

نصب ۱۲۳ شارژر برای خودرو‌های برقی

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا گفت: تاکنون ۱۲۳ دستگاه شارژ در ۴۰ ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی نصب شده که ۱۵ ایستگاه در داخل شهر تهران است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، محمد حسین رفان در نشست خبری با اشاره به اینکه تعداد دستگاه‌های شارژ در این ایستگاه‌ها از ۱ تا ۵ دستگاه شارژر متغیر است افزود: بنا داریم دستگاه‌های شارژ را تا پایان سال به ۱۰۰۰ دستگاه نصب شده افزایش دهیم البته ظرفیت نصب شده کنونی ایستگاه‌های شارژ این قابلیت را دارد که ۱۲۵۰ خودرو برقی را به صورت سریع شارژ کند.

وی اضافه کرد: برای نصب ایستگاه‌های شارژ در جاده‌های بین شهری نیز توافقاتی با سرمایه‌گذاران انجام شده و این سرمایه‌گذاران برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در مسیر‌های تهران به اصفهان، تهران به مشهد، تهران به تبریز و تهران به کرمان اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا با اشاره به کاهش زمان نصب دستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی گفت: به طور نمونه برای راه‌اندازی یک ایستگاه شارژ تاکسی‌های برقی در کمتر از ۲۴ ساعت کار نصب، تجهیز و راه‌اندازی انجام شد.

آقای رفان گفت: با در نظر گرفتن صرفه جویی‌های انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، استفاده از خودرو‌های برقی در مقایسه با خودرو‌های بنزینی ۵ تا ۱۰ برابر باصرفه‌تر است.

وی با بیان اینکه در طراحی خودروی برقی، پیشرانه قطعات خودرو و تجهیزات متصل خودرو‌های برقی به همراه زیرساخت‌ها، فعالیت‌های این واحد تولیدی و تحقیقاتی به ثمر نشسته است گفت: هم اکنون تولید خودرو‌های برقی با همکاری یکی از خودروسازان داخلی در حال اجرا ست و بنا داریم ۳۷ هزار دستگاه خودروی برقی تولید کنیم که ۵ هزار دستگاه در سال آینده تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا گفت: برای تولید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز با شهرداری تهران قرارداد امضا کرده‌ایم که از این تعداد ۱۵ دستگاه تا پایان سال تحویل می‌شود البته در همین قرارداد هم به درخواست شهرداری تا ۱۴ درصد تخفیف بعد از امضای قرارداد اعمال کردیم.

آقای رفان همچنین گفت: ۹۵ از شارژر‌های نصب شده در دنیا از نوع شارژر‌های کند هستند این یعنی شارژ خودرو‌ها در پارکینگ منازل و دیگر اماکن عمومی در اولویت انجام می‌شود ما هم نصب هر دو ایستگاه کند و سریع را در دستور کار داریم./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا