تجارت

آرامش به بازار شوینده برگشت

بحث افزایش قیمت شوینده‌ها از اوایل اردیبهشت مطرح و ابتدا با مخالفت وزارت صمت مواجه شد. حتی در مقطعی در شبکه‌های اجتماعی برگه‌ای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده منتشر شد، اما در نهایت ستاد تنظیم بازار سقف افزایش قیمت این محصولات را ۲۵ درصد اعلام کرد.

اما در همان مقاطعی که با افزایش قیمت این محصولات مخالفت شد، اخباری از کاهش عرضه محصولات شوینده منتشر شد و میانه خرداد ماه نیز رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران این موضوع را تایید و تاکید کرد که کاهش عرضه به معنی کاهش تولید و امتناع از عرضه است که در سرفصل های تخلف می‌گنجد.

در این رابطه مرتضی جعفری شرایط بازار شوینده را پایدار توصیف کرد و گفت: بعد از تصویب افزایش قیمت ۲۵ درصدی شرایط پایدار به بازار شوینده بازگشته و تولیدکنندگان کالا را به طور کامل عرضه می‌کنند. عطش خرید هم وجود ندارد و آرامش بر بازار حاکم است.

وی افزود: تولیدکنندگان قبل از دریافت مجوز افزایش قیمت، با توجه به افزایش دستمزد، کرایه حمل و تورم سالانه مشکلاتی داشتند. اما سازمان حمایت تا دو هفته پیش با افزایش قیمت محصولات شوینده موافقت نکرد و در حال حاضر کالاها با افزایش ۲۵ درصدی قیمت نسبت به سال قبل عرضه می‌شود.

گزارش‌های میدانی هم تایید می‌کند که مشکل کاهش عرضه در بازار شوینده برطرف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا