انرژی

آغاز عملیات اجرایی ذخیره‌سازی گاز در سرخس با حضور رییس جمهور

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان رضوی با حضور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس دستور آغاز “عملیات اجرایی مرحله دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D” را صادر کرد.

ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در دو مرحله تعریف شده است که مرحله نخست آن با ظرفیت تزریق روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب در هشت ماه نخست سال و برداشت روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب از آن در چهار ماه سرد سال، پیش از این به بهره‌برداری رسیده است. گاز برداشت‌ شده از طریق خط ۴۸ اینچ برای مصرف در شمال شرق کشور به شبکه گازرسانی تزریق می‌شود.

علاوه بر بازدید از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، حضور و بازدید از پایانه مرزی و ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس، هم‌مرز با کشور ترکمنستان از برنامه های اصلی سفر رئیسی و اعضای هیات دولت به شهرستان سرخس است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

رییس جمهور عصر چهارشنبه در آغاز هجدهمین سفر استانی دولت وارد فرودگاه مشهد شد که زیارت حرم مطهر رضوی، بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، عمرانی و دانش بنیان، دیدار با اقشار مختلف مردم، علما و روحانیان، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در نشست شورای اداری و نشست خبری از مهمترین برنامه‌های رییس‌ جمهور در این سفر دوروزه است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا