کشاورزی و صنایع غذایی

آغاز نظارت بر توزیع کالاهای اساسی

این مانور سراسری با هدف نظارت مستمر بر نحوه عرضه کالاهای اساسی کشاورزی و ساماندهی بازار با دستور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از امروز و به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

در این مانور بازرسان جهاد کشاورزی، اصناف و بسیج کار نظارت مستمر بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی را انجام می دهند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران در این مانور گفت: وظیفه نظارت به بازار کالاهای اساسی بر اساس قانون به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

ایوب فصاحت اظهار داشت: طی یک ماه و نیم گذشته آمادگی برای برگزاری این مانور سراسری برگزار و در نتیجه امروز مانور در استان تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مانور حدود ۷۰۰ نفر از نیروهای بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین ۷۰۰ نفر از اعضای بسیج برای انجام گشت‌های نظارت بر بازار و بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شده‌اند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: همچنین ۷ هزار نیروی بسیج نیز به صورت داوطلب، وزارت جهاد کشاورزی را در این خصوص یاری می‌کنند.

فصاحت ادامه داد: اکنون نیاز بازار به مرغ، تخم مرغ و همه کالاهای اساسی بدون هیچ مشکلی در حال برآورده شدن است و هیچ‌گونه گرانفروشی در این حوزه‌ها قابل قبول نیست و در صورت مشاهده این موضوع، گشت‌ها مراتب را برای برخورد قضایی به تعزیرات اعلام می‌دارند.

وی ادامه داد: جوجه‌ریزی به اندازه ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه جاری صورت گرفته و این نشان از ثبات در تولید مرغ دارد و در حوزه تخم مرغ نیز شرایط مناسبی برای تامین نیازهای بازار وجود دارد.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: رصد بازار در آینده نزدیک به صورت هوشمند انجام خواهد شد و با تعریف یک نرم افزار، محل‌هایی که باید مورد نظارت قرار بگیرند معین و بازرسی‌ها با تناوب زمانی مشخص بر اساس برنامه انجام خواهد شد.

فصاحت ادامه داد: جزئیات بیشتر در خصوص این نوع هوشمندسازی نظارت در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

وی افزود: تاکنون نیاز به برخورد سلبی نبوده امااز هفته آینده برخورد های جدی صورت خواهد گرفت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا