انرژی

آمادگی بانک ملی برای تامین مالی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی

به گزارش روز سه شنبه، «محمدرضا فرزین» امروز در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی طرح احداث مخزنگاه شهید نادر مهدوی با اشاره به اینکه بانک ملی یکی از بزرگترین شبکه های بانکی کشور است، افزود: اغلب شعبه های بانک ملی وظایف حاکمیتی را بر عهده دارد. این بانک در خارج از کشور نیز بزرگترین شبکه بانکی ایران را دارد.
وی ادامه داد: در حوزه ارزی می توانیم تامین مالی خوبی را برای بخش انرژی داشته باشیم. حتی می توانیم شعب خارج کشور را به هاب جذب سرمایه گذاری خارجی برای کشور تبدیل کنیم.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه اینکار را در روسیه آغاز کردیم، گفت: شعبه بانک ملی در روسیه، مرکزی خواهد بود که سرمایه گذاران ایرانی و روسی با هم تبادل نظر داشته باشند.
وی افزود: در دهه ۸۰ در تلاش بودیم تا مصرف انرژی را با همکاری های مشترک کاهش دهیم و همچنان بانک ملی در خدمت توسعه انرژی و توسعه سرمایه گذاری ها خواهد بود.
فرزین با اشاره به اینکه در گذشته نیز نخستین بار ۵ میلیارد دلار به صندوق انرژی اختصاص پیدا کرد، ادامه داد: چه صندوق انرژی و چه قراردادهای دیگر در تمام پروژه های نفتی در حوزه انرژی آمادگی داریم و حتی می توانیم از فاینانس استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی آمادگی داریم.

بر اساس این تفاهم نامه طرح مورد نظر به صورت bot اجرا خواهد شد و در مجموع ۱۸ مخزن ذخیره سازی فرآورده های نفتی به ظرفیت ۶۰۰ میلیون لیتر در روستای جمال احمد بندرعباس احداث می شود.
این ۱۸ مخزن شامل ۸ مخزن ۴۰ میلیون لیتری سقف شناور بنزین به ظرفیت ۳۲۰ میلیون لیتر، ۲ مخزن ۲۰ میلیون لیتری سقف شناور بنزین به ظرفیت ۴۰ میلیون لیتر، ۴ مخزن ۴۰ میلیون لیتری سقف ثابت گازوییل به ظرفیت ۱۶۰ میلیون لیتر و ۴ مخزن ۲۰ میلیون لیتری سقف ثابت گازوییل به ظرفیت ۸۰ میلیون لیتر خواهد بود.
از اهداف آن می توان به توسعه انبارهای ذخیره سازی فرآورده های نفتی با توجه به برنامه احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه مهر خلیج فارس علاوه بر پالایشگاه های موجود، افزایش ظرفیت ذخیره سازی راهبردی کشور، ایجاد بزرگترین مرکز ذخیره سازی فرآورده های نفتی در سواحل جنوبی کشور، استمرار تولید و امنیت عرضه فرآورده های نفتی در کشور و تکمیل زنجیره صادرات دریایی و زمینی فرآورده های نفتی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا