اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازاربانک ، بورس وبیمهتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدن

اتصال تمامی کارتخوان‌ها به سامانه مودیان سازمان مالیاتی

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: با مصوب شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از مرداد ماه ۱۴۰۱ تمام دستگاه های کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین) ، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با اعلام اینکه تمامی کارتخوان‌ها به سامانه مودیان سازمان مالیاتی متصل هستند، گفت: در شبکه پرداخت کشور شفاف‌سازی صورت گرفته است و تعداد سرانه دستگاه کارتخوان در کشور ما جزو بهترین‌ها در جهان است.

وی افزود: شمولیت مالی ما جزو بهترین‌ها در دنیاست و در سطح یک قرار می‌گیرد یعنی هم‌سطح کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی که در گزارش‌های جهانی هم به این نکته اشاره شده است.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: با مصوب شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از مرداد ماه ۱۴۰۱ تمام دستگاه های کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شدند.

وی با اعلام اینکه تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری به سرانجام رسید، گفت: اتصال ابزار‌های پرداخت به پرونده‌های مالیاتی اقدام مهمی بود که در این دوره انجام و باعث افزایش شفافیت شد. البته از مرداد ۱۴۰۱ هیچگونه ابزار پرداختی نداشتیم که به پرونده مالیاتی متصل نباشد.

محرمیان افزود: جداسازی حساب‌های تجاری از غیرتجاری نیز انجام گرفت و تمام بانک‌ها در این زمینه فعال شدند. مشوق‌هایی نیز برای فعالانی که با شفافیت کار می‌کنند درنظر گرفتیم که با آسودگی خیال، بیش از پیش از ابزار‌های پرداخت بهره ببرند./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا