اهم اخبارصنعت و معدن

اجرای ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی، تحول اقتصادی کشور را به دنبال دارد

«ناصر تقی زاده» اظهار داشت: برنامه دولت برای اجرای ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور است و شرایط را برای توسعه تولید داخل و کاهش وابستگی به واردات تسهیل می‌کند.

وی افزود: کارخانه کنستانتره، معادن جدید، کارخانه گندله‌سازی و کارخانه برق از جمله سرمایه‌گذاری‌هایی است که منفعت بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت زیرا سرمایه آن‌ها کاملاً داخلی است و البته در صورت به ثمر رسیدن مذاکرات می‌توان سرمایه‌گذاران خارجی را نیز به آن اضافه کرد.

تقی زاده با تاکید بر اینکه در صورت تداوم تحریم‌ها با امکانات داخلی فعالیت این بخش ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: توسعه سرمایه‌گذاری برای بخش صنعت و معدن تأثیر بسیاری بر کشور و اقتصاد خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها نتوانسته مشکلی برای خرید تجهیزات ایجاد کند، خاطرنشان کرد: به ثمر رسیدن تمام پروژه‌ها حداکثر سه سال زمان نیاز دارد اما برخی از آنها در زمان کمتری به ثمر خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت چادرملو تاکید کرد: سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها با مجموعه‌ای از روش‌ها همچون انتشار اوراق بهادار، منابع بانکی و سرمایه داخلی شرکت‌ها خواهد بود که می‌تواند موجب توسعه صنعتی و معدنی کشور شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها موجب افزایش صادرات غیرنفتی در بخش صنعتی می‌شود و به دلیل کیفیت بالای تولیدات قابل رقابت در بازارهای جهانی خواهد بود و البته در شرایط فعلی نیز فروش محصولاتی مانند شمش و فولاد سهم بسیاری در بازار کشورهای هدف دارد.

طی هفته جاری با حضور رئیس‌جمهوری و وزرای صمت، اقتصاد، نفت و دستیار اقتصادی رئیس‌جمهور بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری صنعتی کلید خورد.

در این طرح که طی آن، ۴۸ پروژه صنعتی اجرا می‌شود، هفت غول صنعتی، فولادی و پتروشیمی حضور دارند. با انجام این پروژه‌ها و در زمان بهره‌برداری سالانه ۵۴ میلیون تن محصول فلزی و پلیمری به ظرفیت کشور افزوده و ۱۱ میلیارد دلار به درآمد صادراتی کشور اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا