اخباربرگزیدهاقتصادانرژیاهم اخبارصنعت و معدنصنعت ومعدن

اختصاص بیش از ۶.۵ میلیارد دلار برای ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور

مدیرکل دفتر بودجه سرمایه‌گذاری و تامین مالی ساتبا از اختصاص بیش از ۶.۵ میلیارد دلار به‌منظور ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، مهدی حسینی مدیر کل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه گذاری و تجهیز منابع مالی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ساتبا گفت: استفاده از انرژی­‌های تجدید­پذیر که از کانال انتقال فناوری میسر می‌شود علاوه بر بهینه‌­سازی مصرف سوخت فسیلی موجب ارتقای نوآوری و فناوری­‌های این حوزه در بازار­های انرژی خواهد شد.

وی گفت: یکی از موضوعات با اهمیت و به نوعی مهم­ترین چالش موجود در توسعه نیروگاه­‌های تجدیدپذیر مسئله تامین مالی پایدار و قابل اطمینان با حداقل هزینه برای سرمایه‌­گذاران این حوزه در کشور است.

حسینی گفت: با آغاز به کار تابلوی برق سبز در تاریخ اول خرداد ماه سال‌جاری و آغاز معاملات برق سبز ذیل این تالار و برنامه‌­ریزی به منظور تعریف و ایجاد ابزار‌های تامین مالی مبتنی بر مالکیت و بدهی و همچنین به منظور ایجاد زیرساخت­‌های لازم، امکان بهره‌­مندی از ابزار‌های موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه­‌ها در آینده نزدیک نیز فراهم می‌شود.

مدیر کل دفتر بودجه سرمایه‌گذاری و تامین مالی ساتبا از اختصاص سرمایه‌گذاری بیش از ۶.۵ میلیارد دلار به منظور ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد.

او گفت: همچنین با اجرای نیروگاه­‌های تجدیدپذیر می‌توان ضمن کاهش بیش از ۹۵ میلیارد معادل مترمکعب سوخت­ درکشورو میزان ۸۵ میلیارد لیتر از مصرف آب کاسته و همزمان از تولید بیش از ۲۰۵ میلیون تن دی اکسید کربن نیز در طول عمر پروژه جلوگیری خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا