تجارت

استقبال قطری‌ها از کالاهای ایرانی/ قطر شریک تجاری مناسبی برای ایران است

«خورشید گزدرازی» با بیان اینکه قطر کشور خوبی در حوزه خلیج فارس برای ایران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه خوب دو کشور و ارتباطات و ترددهایی شکل گرفته در این بخش، توسعه روابط می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه گردشگری، اقتصادی و فرهنگی ارتباطات خوبی بین دو کشور وجود داشته و دارد، افزود: با توجه به نزدیکی قطر به خاک ایران به ویژه در استان‌های بوشهر و هرمزگان با فاصله دریایی مناسب ظرفیت بسیار زیادی برای روابط دو کشور وجود دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر تاکید کرد: این کشور شریک تجاری و مصرف کننده خوبی برای کالاهای ایرانی است و از سوی دیگر ظرفیت بالای ایران برای ایجاد مسیر مناسب ترانزیتی از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به قطر، منفعت بسیاری به همراه دارد تا به عنوان هاب منطقه جنوب متصل به قطر مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر در لیست ۱۰ شریک تجاری قطر قرار ندارد، تصریح کرد: به دلیل برخی تحریم‌های برون مرزی و درون مرزی محدودیت بسیاری به وجود آمده است به همین دلیل تاکنون نتوانستیم در بازارهای هدف به ثبات و توسعه دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا