انرژی

افزایش ظرفیت پتروشیمی ایران به ۲۰۰ میلیون تن تا پایان برنامه هشتم

به گزارش روز دوشنبه ، «مرتضی شاه‌میرزایی» امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به اینکه ظرفیت صنعت پتروشیمی در سال ۵۷، معادل ۱.۵ میلیون تن بود، اظهار داشت: از این میزان، پلیمرها سهم ناچیزی داشتند.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بالای ۹۰ میلیون تن در سال رسیده و تا پایان سال آینده به ۱۰۴ میلیون تن می‌رسد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: تا پایان برنامه هشتم توسعه، ظرفیت پتروشیمی به ۲۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در ماه های اخیر مذاکراتی برای صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف صورت گرفته است.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه تولید متانول به ۴۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت، افزود: این محصول یکی از کلیدی‌ترین محصولات پایه صنعت پتروشیمی است.

وی ادامه داد: تقاضا برای افزایش فرآورده‌های نفتی کاهش خواهد داشت، بنابراین باید سرمایه گذاری ها در نفت به سمت توسعه زنجیره ارزش و توسعه صنعت پتروشیمی حرکت کند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از هلدینگ‌ها دعوت می‌کنم تا در صنعت آروماتیک، توسعه زنجیره پلیمری و… سرمایه‌گذاری کنند.

شاه‌میرزایی تاکید کرد: در آینده بالغ بر ۹۰ درصد از کالاهای مورد نیاز بشر از مسیر صنعت پتروشیمی عبور خواهد کرد.

وی به قطعی گاز برخی پتروشیمی ها به دلیل سرمای هوا در کشور اشاره کرد و افزود: این کاهش تولید با گرم شدن هوا و عبور از پیک مصرف گاز جبران خواهد شد.

معاون وزیر نفت همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام برگزاری نمایشگاه ایران پلاست تاکید کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از امروز (دوشنبه ۱۸ بهمن) تا روز پنجشنبه ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه در حدود ۴۵۰ مشارکت کننده داخلی و خارجی و نیز ۳۰۰ بازرگان از سراسر جهان نظیر آلمان، چین، برزیل، ایتالیا، ترکیه حضور خواهند داشت.

ساعت کاری نمایشگاه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ عصر است.

نمایشگاه ایران پلاست فرصتی بزرگ و منحصر به فرد در منطقه خاورمیانه است که آخرین رویدادها و توانمندی‌های به‌روز صنعت پلیمر، پلاستیک و صنایع وابسته را در معرض نمایش و رقابت می‌گذارد.

در حال حاضر، ظرفیت تولید در ۶۸ مجتمع تولیدی پتروشیمی حدود ۹۰ میلیون تن است که تولید ۶۵ میلیون تن محصول را به ثبت می‌رساند که از این مقدار ۳۰ میلیون تن برای صادرات، ۱۰ میلیون تن مصرف داخلی و ۲۵ میلیون تن خوراک میان مجتمعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا