اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهتجارتدارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیر بازرگانی خارجی پدیدآورندگان جم: سهمیه بندی ارز باعث مشکل شدن تهیه مواد اولیه و اشتغال‌زایی شده است/ ایران قادر به تولید برخی از مواد اولیه نیست

مدیر بازرگانی خارجی پدیدآورندگان جم، تولیدکننده مواد اولیه نوترکیب جهت ارائه به شرکت‌های آرایشی و بهداشتی، با اشاره به اینکه قوانین باید با مشورت تولیدکنندگان وضع شود، گفت: ایران قادر به تولید برخی از مواد اولیه نیست و باید در هنگام وضع قوانین مشورت با فعالان این صنف صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،  حسین مهری مدیر بازرگانی خارجی پدیدآورندگان جم، با بیان اینکه منشا بسیاری از مشکلات، تحریم و برخی اوقات نیز خودتحریمی‌های داخلی، تصمیمات شتاب‌زده است، گفت: انجمن و سندیکاها نیز به صورت شخصی و موردی به مساله می‌نگرند و در مورد تامین ارز به فکر شرکت‌هایی مانند ما نیستند.

وی افزود: موضوع سهمیه‌بندی ارز برای شرکت‌های تولیدی از دو ماه پایانی سال گذشته آغاز شد که برای شرکت‌های در حال رشد و گسترش خطوط تولید، باعث مشکلات عدیده‌ای شده و حتی در شرکت‌های بزرگ بازرگانی نیز تاثیر داشته و واردات و تامین منابع مورد نیاز آن‌ را نیز دچار مشکل کرده ‌است.

مدیر بازرگانی خارجی پدیدآورندگان جم، گفت: اولویت‌هایی که برای صنایع در نظر گرفته شده به نظر درست نیست، بخش عظیمی از ارز مورد نیاز صنایع به صورت قطره چکانی تزریق می‌شود و این موضوع از زمان ثبت سفارش تا تامین ارز و بحث گمرکات در حال بسط پیدا کردن است.

مهری ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد چالش در زمینه اشتغال‌زایی و تهیه منابع اولیه مورد نیاز شده، عدم نظارت بر قیمت‌گذاری نیز در این امر دخیل است که تاثیر عدم واردات منابع اولیه در شش ماهه دوم سال مشخص خواهد شد.

او افزود: ایران قادر به تولید برخی از مواد اولیه نیست؛ که طبیعی هم است و از این رو موضوع باید عدم واردات مواد اولیه خارجی به صورت دقیق‌تر بازبینی و دست تولیدکنندگان و بازرگانان بازتر شود.

مدیر بازرگانی خارجی پدیدآورندگان جم در آخر تاکید کرد: انتظار داریم که قوانین با مشورت تولیدکنندگان و فعالان این صنف قانون گذاری شود./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا