اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدننساجی

افزایش عرضه پوشک با افتتاح خط تولید جدید

معاون امور صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید محصولات بهداشتی منسوجات بی بافت با بهره برداری از خط تولید جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمد مهدی برادران با اشاره به رفع مشکلات برخی از تولیدکننده‌های منسوجات بی بافت، افزود: در ماه‌های اخیر موانع تولید برخی از محصولات منسوجات بی بافت از جمله پوشک و انحصارگرایی تامین مواد اولیه‌ آن که یکی از دغدغه‌های جدی فعالان این صنعت بود، رفع شده است. 

وی اضافه کرد: محصولات بهداشتی منسوجات بی بافت توسط دو مجموعه تولید می‌شد که توانستیم با تجهیز و راه اندازی یک واحد صنعتی دیگر، تولید را افزایش دهیم که موجب شد انحصار بزرگ شکل گرفته در این صنعت شکسته شود.

برادران گفت: با آغاز فعالیت این مجموعه، کیفیت محصولات بهداشتی افزایش داشته و قیمت این محصولات هم کاهش پیدا کرده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به صادرات محصولات بهداشتی منسوجات بی بافت، افزود: هم اکنون نه تنها دغدغه تامین مواد اولیه یا واردات محصولات بهداشتی در این حوزه نداریم بلکه صادرات این صنعت نیز در منطقه رشد قابل توجهی داشته است.

برادران گفت: با شکستن انحصار تولید محصولات منسوجات بی بافت، فضای رقابتی ایجاد شد و ۴۰ واحد صنعتی که تعطیل یا نیمه تعطیل شده بود، دوباره به چرخه تولید بازگشت./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا