اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازاربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتتشکلهادسته‌بندی نشدهکار و تعاون

افزایش کارآمدی و تحول نظام مالیاتی با شناسایی مؤدیان جدید

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از شاخص‌ها و رویکردهای تعیین‌کننده و تحول‌آفرین سازمان امور مالیاتی کشور جهت افزایش کارآمدی نظام مالیاتی را تمرکز و اهتمام ویژه بر شناسایی مؤدیان جدید عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین) ،دکتر داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل سازمان و با هدف بررسی نحوه حسابرسی و روند رسیدگی پرونده‌های مالیاتی و قطعی‌سازی آنها برگزار شد، اظهار داشت: تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۲ با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های تحول‌آفرین سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب کار مستمر، جامع نگر و کارشناسی شده و با تکیه بر گسترش چتر مالیات و شناسایی مؤدیان جدید میسر خواهد شد.

در این جلسه، مدیران کل امور مالیاتی ستاد و شهر و استان تهران به ارائه آخرین آمار در حوزه پرونده‌های ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی به تفکیک سال، آخرین وضعیت آماده‌سازی پورتال اطلاعات بانکی، پورتال مالیات عملکرد، گزارش مربوط به حسابرسی سال ۱۴۰۰ و گزارش اظهارنامه‌های دریافتی منبع مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی سال ۱۴۰۰ پرداختند.

همچنین بررسی وضعیت گزارش مربوط به حسابرسی مؤدیان ویژه در سال ۱۴۰۰ و گزارش مربوط به حسابرسی ارزش‌افزوده مؤدیان حقیقی و حقوقی همان سال از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در این جلسه بود.

گفتنی است جلسه ستاد درآمدهای مالیاتی هر هفته با رویکرد بررسی جدیدترین تحولات، کارکردها و دستاوردهای حوزه‌های مختلف نظام مالیاتی و چالش‌ها و راهکارهای پیش روی تحقق اهداف کلان سازمان امور مالیاتی کشور برگزار می‌شود./اینتامدیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا