اقتصاداهم اخبارتشکلهاراه و مسکنصنعت و معدن

اقتصاد قابل پیش‌بینی و احترام به حقوق مالکیت پایه‌های سرمایه‌گذاری است

نایب‌رئیس اتاق ایران در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران برنامه‌ریزی در راستای توسعه سرمایه‌گذاری را با توجه به پیشی گرفتن نرخ استهلاک سرمایه نسبت به سرمایه‌گذاری طی سال‌های اخیر، ضروری خواند.

حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق ایران که در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران حضور پیدا کرد، نرخ تشکیل سرمایه در طول ده سال گذشته را بسیار ناچیز برآورد کرد و گفت: متاسفانه در این سال‌ها نرخ استهلاک سرمایه از میزان سرمایه‌گذاری در کشور پیشی گرفته و اقدام شهرداری در راستای جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای می‌تواند آغاز خوبی در مسیر توسعه شهری باشد.

او به اهمیت فضای امن سرمایه‌گذاری اشاره و تصریح کرد: اقتصاد غیرقابل پیش‌بینی و نگرانی نسبت به عدم وفای به عهد و بی‌توجهی به مالکیت خصوصی دو مشکلی بودند که در این سال‌ها مانع سرمایه‌گذاری شده‌اند.

او اظهار امیدواری کرد که در اجرای این پروژه‌ها احترام به حقوق مالکیت خصوصی ملاک عمل قرار گیرد تا نرخ سرمایه‌گذاری رشد کند.

بر اساس اظهارات سلاح‌ورزی موضوعاتی چون سهولت فضای کسب‌وکار و مقابله با مقررات زائد برای توسعه سرمایه‌گذاری ضرورت دارد. از طرفی کاهش زمان برای دریافت انواع مجوزها و بهبود محیط کسب‌وکار باید ملاک عمل باشد.

نایب‌رئیس اتاق ایران نقش شورای شهر را در سرعت دادن به روند سرمایه‌گذاری و کاهش مقررات زائد بسیار موثر خواند و در ادامه به مطالعات مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در رابطه با مقررات‌زدایی اشاره کرد و گفت: این مطالعات در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران انجام شده و شهرداری می‌تواند از آنها استفاده کند.

در ادامه این همایش تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تهران و اتاق ایران به امضا رسید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا