اخباربرگزیدهبازارتجارتتشکلهاخودروصادرات و وارداتصنعت و معدن

امیدوار به بازی دادن بیشترِ بخش خصوصی در مدیریت صنعتی شدیم

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،آرش محبی‌نژاد ضمن اعلام این موضوع، اظهار کرد: در این مجمع شاهد بودیم که بخش خصوصی که پیش‌تر سهامدار خودروسازی بود، توانست دو کرسی از پنج کرسی هیات مدیره را در اختیار گیرد؛ این حرکت متفاوت و روبه‌جلویی بود که اتفاق افتاد و بالاخره اجازه دادند طبق قانون تجارت، تصدی‌گری دولتی تا حدودی جای خود را به حاکمیت سهامدار بر امور شرکت‌داری بدهد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با بیان اینکه این اتفاق مهم می‌تواند الگوی بسیار مناسبی باشد و در دیگر شرکت‌های خصولتی نیز تکرار شود، افزود: البته می‌توان گفت افزایش نقش آفرینی بخش خصوصی در مدیریت صنعت خودرو به صورت گام‌به گام و تدریجی در حال انجام است و هنوز اکثریت در دست بخش خصوصی نیست؛ اما حداقل نتیجه این رویکرد این است که تاثیر مدیریت خصوصی در بنگاه‌های کلان صنعتی و اقتصادی، می‌تواند کم‌کم خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: با اقدام اخیر، در حقیقت درهای جدیدی به سوی بخش خصوصی باز شد و گام بزرگی در راستای اجرای نظر مسئولان ارشد نظام، از جمله فرمان هشت بندی ریاست جمهوری در حوزه خصوصی‌ کردن مدیریت خودروسازی‌ها برداشته شد.

محبی‌نژاد در پایان خاطر نشان کرد: با روندی که آغاز شده به اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز نزدیک شدیم و واگذاری این دو صندلی هیات مدیره می‌تواند به نوعی عزم دولت در واگذاری سهام ایران‌خودرو باشد. امیدوار هستیم که در گروه خودروسازی سایپا نیز شاهد نقش‌آفرینی بیشتر شرکت‌های خصوصی باشیم./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا