اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

امیرخرمی شاد: نیاز‌های فناورانه یک الزام است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: نیاز‌های فناورانه و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اکنون یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ امیر خرمی شاد در نشست تخصصی نیاز‌های فناورانه معدن وصنایع معدنی، افزود: در زنجیره پایین دستی مس نیاز به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، زیرا سرمایه گذاری دانشی و مالکیت فکری ارزشمندتر از سرمایه گذاری مالی است.


مدیرعامل شرکت ملی مس گفت: درآمد سال گذشته این شرکت ۸۸ هزار میلیارد تومان بوده است که امسال به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.


خرمی شاد به ایجاد بخش فناوری و پژوهش ساخت داخل در شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد و گفت: نمایشگاه مجازی نیازمندی‌های قطعات و فناوری با همکاری این شرکت برگزار خواهد شد.


مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در این نشت از سرمایه گذاری در ۸۸ طرح جدید شتابدهی در این شرکت خبر داد و گفت: امسال ۳۷۰میلیارد تومان به بخش تحقیق و توسعه بودجه اختصاص داه شده است و سال گذشته ۱۳۰۰ قطعه با همکاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان بومی سازی شده است.


یاسر طیب نیا در ادامه به نیاز‌های فناورانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد و افزود؛ اقتصاد چرخشی، تامین مواد اولیه، هوشمندسازی و کنترل فرآیند کاهش مصرف انرژی و کاهش نشر دی اکسید کربن از محور‌های اصلی این نیاز‌های فناورانه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا