اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتشکلهادسته‌بندی نشدهصادرات و وارداتنمایشگاه و رویدادتجاری

صادرات ۷۰ میلیون دلاری دارو 

­ به گفته نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو در سال گذشته صادرات دارو از کشورمان در حدود ۷۰ میلیون دلار بوده که نسبت به واردات ۲ میلیارد دلاری این صنعت به کشورمان میزان ناچیزی است.

 به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،مهدی پیر صالحی، نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو، گفت: صادرات دارو از  کشورمان در سال گذشته  ۷۰ میلیون دلار بوده  که این میزان نسبت به حجم واردات دارو و مواد اولیه میزان بسیار ناچیزی است. در سال گذشته واردات دارو و مواد اولیه تولید آن به کشورمان  به ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار رسید.   

پیر صالحی در ادامه افزود:  در چند سال اخیر تولیدات دارو درکشورمان هم از نظر کیفیت و کمیت افزایش داشته است. باید تلاش کنیم، تا بتوانیم صادرات این محصولات را نیز افزایش دهیم.  

نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو درباره مشکلات صادرات دارو بیان کرد: یکی از مشکلات صادرات دارو بحث سپرده گذاری ارزی تجار و بازرگانان برای رفع تعهد ارزی است که دولت  باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع بکند.  

وی در ادامه افزود: برای افزایش صادرات دارو  باید زیر ساخت‌های  تولیدات این صنعت را بازسازی و نوسازی شود و کیفیت محصولات دارو  (جی ام پی) تولید داخل را افزایش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا