اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتولید+شرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاه

امین ابراهیمی: بومی سازی هزارو ۵۶۰ قطعه با مشارکت دانش بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در ۲ سال گذشته با مشارکت ۴۰۰ شرکت دانش بنیان، هزارو ۵۶۰ قطعه را بومی سازی کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد به نقل از روابط عمومی ایمیدرو؛ امین ابراهیمی در همایش نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان افزود: شرکت فولاد خوزستان در حوزه بومی سازی، زمانی ۲۵ درصد وابستگی ارزی داشت، اما اکنون این رقم به زیر ۱۰ درصد رسیده است و با کمک دانش بنیان‌ها، به صفر خواهد رسید. این شرکت در ۲ سال گذشته با مشارکت ۴۰۰ شرکت دانش بنیان، ۱۵۶۰ قطعه بومی سازی کرد.


وی با اشاره به نیاز‌های فناورانه شرکت فولاد خوزستان گفت: این نیاز‌ها شامل حوزه زیست محیطی و فولاد سبز، توسعه تکنولوژی جذب کربن، توسعه تکنولوژی مهار سولفور در صنایع بالادست و نیز فناوری به کار گیری و تغلیظ سنگ‌های کم عیار است.


مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: ظرفیت تولید فولاد از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن قبل از انقلاب اسلامی، امروز به ۴۵ میلیون تن افزایش یافته است و با تولید حدود بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد، رتبه ایران در تولید فولاد جهانی به ۱۰ رسیده است.

این فعال صنعت فولاد گفت: بهبود روش‌های کنترل کیفیت تولید، ارتقای ایمنی نیروی انسانی با روش‌های نوین، بازیافت ضایعات تولید در صنعت فولاد و تولید محصولات با ارزش افزوده از ضایعات و همچنین، بهینه سازی رهگیری محصول در خط تولید از دیگر نیاز‌های فناورانه است.


ابراهیمی افزود: با روند فعلی، اگر به سمت فناوری‌های نو حرکت نکنیم، تاب آوری صنعت فولاد مورد هدف قرار خواهد گرفت و نقش پایدار خود را از دست خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا