اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتولید دانش بنیانشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

نرم‌افزار جامعی برای لوله‌کشی پروژه‌های بزرگ صنعتی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان نوآور موفق به طراحی یک نرم‌افزار اجرایی شده‌اند که قابلیت کنترل و پایش همه مراحل اجرای لوله‌کشی از مرحله دریافت نقشه‌ها تا تست پکیج و خطوط و تهیه صورت وضعیت‌های موقت و دائم را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، عمران بائوج، رئیس هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص این نرم‌افزار، گفت: سیستم مدیریت پایپینگ، یک سامانه متمرکز نرم‌افزاری مبتنی بر وب است که با رابط کاربری ساده و کاربرپسند با هدف مدیریت بخش لوله‌کشی در پروژه‌های مختلف و به منظور افزایش بهره‌وری و کارایی نفرات شاغل در پروژه، طراحی و اجرا شده‌ است.

وی این نرم‌افزار را دارای بخش‌های مختلف از قبیل «دفتر فنی» مشتمل بر فرم‌های مختلف و خروجی، TQ، «کنترل کیفی» مشتمل بر فرم‌های مدیریت و صدور گزارش‌های روزانه واحد کنترل کیفی دانست و یادآور شد: این سامانه در حال توسعه بخش‌های سیویل، نصب تجهیزات و برق و ابزار دقیق است که در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این سامانه با شناسایی جبهه‌های کاری با الگوریتم‌های مختلف بر اساس متریال موجود، باعث سرعت بخشی و تسهیل روند اجرای عملیات لوله‌کشی می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بائوج با بیان اینکه این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون، تلاش کرده با نگاهی پروژه محور، در رفع نیازها و کاستی‌های موجود در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیرو تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: این شرکت، در حال حاضر ۱۰ طرح و پروژه بزرگ عمرانی اقتصادی را در دست‌ اجرا دارد که موجبات اشتغال بیش از ۲۵۰۰ نفر را فراهم کرده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا