اقتصاد

ایجاد اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر در طرح‌های اقتصادی دولت

حمیدرضا مؤمنی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پیش ازظهر امروز- پنجشنبه- به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد، گفت: دولت به توسعه اجتماعی فرهنگی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توجه ویژه دارد براین اساس حمایت از طرح‌های قرآنی و فرهنگی در مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با وجود سه هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن در مناطق آزاد و تبدیل قشم به شهر قرآنی با بیش از سه هزار حافظ قرآن، ترویج پیاده روی اربعین از مرز شلمچه، حمایت از ساخت هزار مدرسه، حمایت از توسعه مدارس روستایی و هفت هزار دانش آموز روستایی، ساخت ۲۸ ورزشگاه حرفه‌ای در مناطق آزاد، ساخت بیمارستان و ترویج گردشگری سلامت در مناطق آزاد، رشد ۶۵ درصدی تعداد هتل‌ها و ورود سالانه ۱۰ میلیون گردشگر به مناطق آزاد کشور، مهمترین برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی دولت در مناطق آزاد است.

مومنی با بیان اینکه ۳۲ منطقه ویژه و هشت منطقه آزاد در کشور داریم، افزود: ۲۳ طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی در دولت به تصویب رسیده است.

دبیر شورای عای مناطق آزاد در ادامه از واگذاری ۲۱ منطقه ویژه اقتصادی از ۳۲ منطقه به سازمان‌های تخصصی دولتی و بخش خصوصی خبر داد.

وی ادامه داد: کمک به توسعه و تجهیز فعالیت‌های دینی و قرآنی در یک هزار و ۲۰۰ مسجد، حمایت از طرح نهضت ملی قران و وجود بیش از چهار هزارو ۹۰۰ حافظ قران در مناطق، ایجاد شهرهای شاخص قرآنی با بیش از سه هزار حافظ قرآن، پشتیبانی لجستیکی، خدماتی و فرهنگی از یک میلیون زائر پیاده روی اربعین در مرز بین الملل شلمچه، تامین بیش از ۹۶۰ میلیارد تومان بودجه بای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در بخش توسعه و عمران روستایی از جمله اقدامات مناطق آزاد در بخش توسعه اجتماعی – فرهنگی این مناطق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا