اقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتنمایشگاه و رویدادتجاریکار و تعاون

ایران برای اولین بار در کرسی اتحادیه بین المللی تعاون قرار گرفت

این موفقیت بزرگ می‌تواند در توسعه صادرات کشور به کشورهای هدف و انتقال دانش کشورهای دنیا به ایران انتقال تجربیات ایران به دیگر کشورها موثر باشد.

اتحادیه بین المللی تعاون یک نهاد با سابقه بین المللی و عالی ترین نماینده غیر دولتی تعاونی‌ها در جهان است که بیش از ۲/۱ میلیارد نفر ، ۳ میلیون شرکت تعاونی و نیز ۲۸۰ میلیون شغل در جهان را نمایندگی می‌کند.

مجمع عمومی سالانه در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲ در سویل ، اسپانیا و به میزبانی کنفدراسیون تعاونی های کارگری اسپانیا و با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از ۳۲۰ سازمان تعاونی از ۱۱۰ کشور جهان برگزار شد. در این مجمع ضمن ارائه گزارش فعالیت دفتر جهانی انتخابات برای تعیین رئیس و هیئت مدیره اتحادیه جهانی تعاون برای دوره چهار ساله ۲۰۲۶-۲۰۲۲ برگزار شد.

نامزدهای معرفی شده برای کسب کرسی ریاست ، عبارت بودند از آقای گریل گوارکو از کشور آرژانتین ، آقای ژان لوئی بانسل از کشور فرانسه و خانم ملینا موریسن از کشور استرالیا. همچنین ۲۲ نامزد معرفی شده برای کسب ۱۵ کرسی هیات مدیره نمایندگان نهضت تعاون از کشورهای مختلف جهان شامل ایران، برزیل، بنگلادش، استرالیا، چین، کانادا، بلغارستان، هندوراس، فنلاند، کلمبیا، اندونزی، هند، ایتالیا، مالزی، کنیا، ژاپن، سوئد، پاراگوئه، نروژ، ایالات متحده، انگلستان و اسپانیا بودند.

در رقابت مذکور برای کسب کرسی ریاست ، آقای آریل گوارکو از کشور آرژانتین توانست با کسب ۴۴۵ رای بر رقیبان خود آقای بانسل با ۱۶۰ رای و خانم موریسن با ۱۶۴ رای پیشی بگیرد و کرسی ریاست را برای دومین دور متوالی از آن خود کند.

همچنین در رقابت برای کسب کرسی های هیات مدیره ، ۱۵ کشور انتخاب شده به ترتیب میزان رای عبارتند از برزیل (۵۵۱ رای) ، هند (۴۹۸ رای) ، ایتالیا (۴۸۲ رای) ، کنیا (۴۵۳ رای) ، اسپانیا (۴۴۸ رای) ، چین (۴۳۹ رای) ، ایالات متحده (۴۳۶ رای) ، ژاپن (۴۳۵ رای) ، ایران (۴۱۹ رای) ، کلمبیا (۳۹۴ رای) ، بلغارستان (۳۸۷ رای) ، مالزی (۳۵۴ رای) ، پاراگوئه (۳۴۶ رای) ، فنلاند ( ۳۳۸ رای) و کانادا (۳۲۵ رای).

همانطور که ملاحظه می‌شود ، اختلاف میان آرای اکتسابی توسط کشورها بسیار کم است و نماینده ایران توانسته است با کسب ۴۱۹ رای نعادل ۷۶ درصد آرا، در میان کشورهای دارای بالاترین میزان آرای ماخوذه قرار گیرد.

ضمنا در سال جاری اتاق تعاون ایران طی تفاهم نامه‌ای تقبل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری در قالب جهش تولید مسکن را بر عهده گرفتند که این اقدام در این دولت رخ داد.

این اتاق در یک ساله اخیر موفق به برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی شد که به نوبه خود نقش مهمی در معرفی ایران به بازارهای جهانی دارد.

آخرین نمایشگاه که روز جمعه ۲۰/۰۵/۱۴۰۱ با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد به مساحت حدود ۱۳۵ هزار متر مربع با ۹۶۰ تولیدکننده داخلی و خارجی که آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ساحتمان به نمایش خواهند گذاشت. کشورهای شرکت کننده خارجی این نمایشگاه (چین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، فرانسه، امارات، برزیل و ترکیه) نقش موثری در صادرات تولیدکنندگان داخل به خارج کشور دارند. / ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا