اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصنعت و معدن

ایران در تولید تجهیزات فیزیوتراپی حرف نخست را می‌زند

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،احمد موذن زاده در ارتباط با برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد با بیان اینکه بطورکلی در فیزیوتراپی از تجهیزات متفاوت و متنوعی استفاده می‌شود. افزود: خوشبختانه در ۵ تا ۱۰ سال اخیر، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه طراحی و ساخت دانش بنیان و به روز تجهیزات فیزیوتراپی در کشور حاصل شده است.

وی گفت: تجهیزات الکتروتراپی مثل تحریکات الکتریکی، اولتراسوند و سایر موارد در طول ۱۰ تا ۲۰ سال اخیر در داخل تولید شده، اما در مورد لیزر‌های کم توان و پرتوان، مگنت، شاک ویو و نظایر این که جزو تجهیزات هایتک فیزیوتراپی محسوب می‌شود شاید تا ۵ – ۶ سال پیش هیچ گونه تجهیزات تولید داخل در این زمینه در کشور وجود نداشت.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: امروز با همت دانشمندان ایرانی و تلاش شرکت‌های دانش بنیان داخلی اغلب این دستگاه و تجهیزات در داخل تولید و ایران در این زمینه در بین کشور‌های خاورمیانه حرف نخست می‌زند.

موذن زاده اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی به خصوص شرکت‌های دانش بنیان تولید تجهیزات فیزیوتراپی ضمن تامین بازار داخلی به کشور‌های همجوار و حتی اروپایی تا کانادا و آمریکا هم صادرات تجهیزات فیزیوتراپی دارند.

وی در ادامه از وجود بیش از ۵ هزار مرکز فیزیوتراپی در کشور خبر داد و یادآورشد: خوشبختانه در زمینه تولید تجهیزات‌های تک فیزیو تراپی قدم‌های بزرگی در ایران برداشته و هم اکنون ۵۰ شرکت تولیدی در این زمینه در کشور مشغول فعالیت هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا