اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتجارتدارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدن

صادرات ۹۰ درصدی پارافین تولیدی کشور

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،علیرضا مزینی در برنامه تابلوی واردات رادیو اقتصاد افزود: پارافین از ضایعات پالایشگاه‌های روغن سازی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران ۲۵ سال گذشته، وارد کننده پارافین بود، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، ایران امروز یکی از صادرکنندگان خوب پارافین در دنیاست.

این تولید کننده و صادر کننده پارافین افزود: در حال حاضر یکسری از پارافین‌های خاص وارد کشور می‌شود که بیشتر مصارف دارویی و غذایی دارد.

وی ادامه داد: پارافین‌های وارداتی حتی یک درصد از مجموع تولید پارافین در کشور هم نیست.

مزینی گفت: ضایعات تولید روغن موتور در کارخانجات پارافین سازی تبدیل به پارافین شده و پس از انجام یکسری عملیات بر روی آن در نهایت به پارافین جامد صنعتی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سه نوع پارافین خوراکی، صنعتی و بهداشتی در صنعت تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: پارافین مصارف زیادی در سطح دنیا دارد که تولید شمع از جمله این موارد مهم است.

این تولید کننده و صادر کننده پارافین اضافه کرد: از دیگر مصارف پارافین می‌توان در تولید لاستیک، محصولات سلولزی، چرم سازی، چوب، کاغذ‌های روغنی، مدادشمعی، واکس، جلادهنده‌ها و … اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پالایشگاه‌های روغن سازی تامین کنندگان اصلی خوراک کارخانجات پارافین سازی هستند، گفت: تامین مواد اولیه از مشکلات جدی و همیشگی تولیدکنندگان پارافین در کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا