اقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

ایران و عراق بر استفاده از ارزهای ملی برای مبادلات تجاری تاکید کردند

وزیر صنعت و معدن ایران و نخست وزیر عراق در دیدار با یکدیگر بر لزوم استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات تجاری و مالی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیروز سه شنبه با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران امکان استفاده از ارزهای دو کشور در مبادلات تجاری و نقل و انتقالات مالی دوجانبه را بررسی کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد شیاع السوانی، نخست وزیر عراق امروز میزبان عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران بود که در این دیدار دو طرف روابط اقتصادی بین دو کشور و راه‌های تحکیم آن و تقویت مبادلات و مشارکت در سطوح و زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.

السودانی آمادگی عراق را برای باز کردن افق همکاری دوجانبه در زمینه صنایع پتروشیمی و کود به دلیل تأثیر قوی آنها در ارتقای توسعه داخلی عراق اعلام کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر صنعت و معدن ایران نیز به نوبه خود ضمن ابلاغ سلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران بر لزوم پیشبرد پروژه‌های یکپارچگی اقتصادی پربار در مواجهه با چالش‌های اقتصادی موجود در منطقه و جهان تاکید کرد.

 در این دیدار همچنین امکان حرکت به سمت استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات تجاری و نقل و انتقالات مالی دوجانبه به منظور انعطاف بیشتر در معاملات به نفع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا