اقتصاد بین المللاهم اخبار

برنارد آرنو ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۲۱ کیست؟

تولید و اقتصاد -در ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی و همراه با رشد سهام برند لویی ویتون به عنوان یکی از پیشروهای صنعت مد در جهان، برنارد آرنو توانست با ثروت ۱۸۶.۳ میلیارد دلاری عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص دهد (از مارس سال ۲۰۲۰ میلادی، ثروت وی بیش از دو برابر افزایش یافته است)! می توان گفت به صورت کلی از زمان آغاز همه گیری گسترده بیماری کرونا بسیاری از افراد ثروتمند نسبت به قبل ثروتمندتر شده اند!

اما شاید این سوال پیش آید که برنارد آرنو کیست؟

در پاسخ بایستی گفت برنارد آرنو (Bernard Arnault) ، مدیرعامل برند لویی ویتون و همچنین کلکسیونر آثار هنری متولد ۵ مارس  سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر روبه واقع در شمال کشور فرانسه می باشد. بد نیست بدانید پدر وی ژان لئون آرنو، کارخانه‌ دار و مالک شرکت ساخت‌ و ساز فیرت-ساوینل بود.

دوران کودکی برنارد آرنو در شهر روبه سپری شد؛ وی سپس برای ادامه تحصیل به شهر پاریس رفت. برنار آرنو پس از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان ماکسنس شهر روبه، در سال ۱۹۶۹ میلادی به دانشگاه پلی‌ تکنیک پاریس وارد شد! وی در سال ۱۹۷۱ میلادی موفق به کسب مدرک مهندسی عمران شد.

او در ادامه و به در خواست پدر خود، در کسب و کار خانوادگی خود یعنی شرکت ساختمان‌ سازی و املاک مشغول به فعالیت شد! وی در سال ۱۹۷۹ میلادی جانشین پدر خود در جایگاه ریاست شرکت شد.

مهاجرت برنارد آرنو به ایالات متحده آمریکا

برنارد آرنو در سال ۱۹۸۱ میلادی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و بخشی از شرکت پدری خود را با نام فرینل در آنجا تاسیس کرد! وی در ادامه موفق شد ساختمان‌ هایی مسکونی در پالم بیچ در ایالت فلوریدا احداث نماید.

برنارد آرنو سه سال بعد، دوباره به کشور فرانسه بازگشت و به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت کالاهای لوکس فیانسیر آگاش مشغول به کار شد. چندی بعد او توانست شرکت کریستین دیور را به عنوان یک شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس خریداری نماید! شرکتی که در آن دوران در بحران ورشکستگی دست و پا می زد!

جالب است بدانید دلیل اصلی برنارد آرنو برای خرید این شرکت تولیدکننده کالاهای لوکس، به دست آوردن برند مشهور کریستین دیور بود، تا پایه‌ ای باشد برای راه‌ اندازی یک فروشگاه بزرگ کالاهای لوکس که طبقه متوسط جامعه نیز بتوانند از آن خرید کنند!

برنارد آرنو و خرید شرکت LVMH

وی در ادامه و در سال ۱۹۸۹ میلادی، ۱٫۸ میلیارد دلار از سهام شرکت کالای لوکس فرانسوی ال و ام هاش (LVMH) را خریداری کرد. برند LVMH در ۱۵۰۰ فروشگاه معتبر جهان فعالیت دارد و بازار وسیعی را برای عرضه کردن محصولات خود در اختیار دارد.

او با موفقیتی که در کمپانی ال و ام هاش کسب کرد، شروع به سر هم کردن تکه‌ های فروشگاه کالاهای لوکس خود نمود…! بد نیست بدانید در حال حاضر برندهای کریستین دیور و ال و ام هاش در مجموع ۵۰ مارک از معروف‌ ترین تولیدات جهانی را در اختیار خود دارند! برنارد آرنو به خوبی می‌ داند که چه محصولی را بایستی در کجا عرضه کرد و کدام محصول در چه بازاری با استقبال روبه رو خواهد شد یا خیر!

لویی ویتون  و درخشش بی پایان برنارد آرنو

شرکت لویی ویتون به عنوان یک خانه مد فرانسوی برای شش سال متوالی در سال های ۲۰۰۶ میلادی تا ۲۰۱۲ میلادی توانست به عنوان با ارزش‌ ترین نام تجاری در زمینه کالاهای لوکس در جهان شناخته شود! ارزش این برند، در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۲۵٫۹ میلیارد دلار برآورد شد.

برنارد آرنو از طریق شرکت ال و ام هاش، مالک ۴۲٪ از سهام این شرکت می‌ باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا