اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنگفتگو و مصاحبه

رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان صنعت آرایشی و بهداشتی در گفتگو با تولید و اقتصاد: اعضای این انجمن پس از ممنوعیت واردات و ورود به تولید، نگاه صادراتی دارند

محمدرضا بحیرایی می‌گوید: تولید و فروش در بازارهای داخلی بسیار خوب است ولی صادرات و ایجاد رقابت در بازارهای خارجی عالی است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، محمدرضا بحیرایی رئیس انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان صنعت آرایشی و بهداشتی در خصوص شعار سال به خبرنگار ما گفت: پیش از این نیز مشارکت مردم با سرمایه‌گذاری وجود داشته است ولی آنچه اهمیت دارد مشارکت دستگاه‌های دولتی است.

بحیرایی بیان کرد: موانع بسیاری بر سر راه تولید وجود دارد. برخی وزارتخانه‌ها مسئولیت خود را به درستی انجام می‌دهند ولی در بعضی موارد سازمان‌های پایین دستی عملکرد وزارتخانه ها را مسدود می‌کنند و توجه لازم دولت حتی در سطوح پایین نیز به صنعت وجود ندارد.

وی گفت: دولت در صدد رفع نیازهای یک سرمایه‌گذار نیست ولی با قوانین ایجاد مزاحمت دارند یا بدون درنظر گرفتن سرمایه تولیدکنندگان، صدور یک تاییدیه یک روزه توسط سازمانی شاید چندین ماه زمان ببرد.

این فعال صنعت آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: مشارکت بانک‌ها کاهش پیدا کرده است. قانون جدید بانک مرکزی برای چک‌های برگشتی تولید را با چالش مواجه می‌کند زیرا تمام حسابها و راه‌های ارتباطی با شرکت‌ها مسدود می‌شود و حتی پرداخت حقوق کارمندان به تعویق می‌افتد، باید با در نظر گرفتن تسهیلات برای تولید، زمانی برای برطرف نمودن مشکل به کارخانجات داده شود.

مدیرعامل هلدینگ طناز گستر آسیا خاطرنشان کرد: اعضای صنعت آرایشی و بهداشتی جز اولین واردکنندگانی بودند که پس از فرمایش رهبری همگی به تولیدکنندگان بدون کارخانه تبدیل شدند که به خط‌های خالی تولید، محیط زیست، اقتصاد و کارآفرینی کمک می‌کند و حدود ۱۰۰هزار نفر در این صنعت مشغول به کار شده‌اند.

محمدرضا بحیرایی در نهایت گفت: حال پس از تولید، نگاه صادراتی داریم ولی قوانین سد راه صادرات است. در زمان تحریم‌ها داشتن استراتژی راه چاره است که همکاری سازمان‌ها را می‌طلبد. تولید و فروش در بازارهای داخلی بسیار خوب است ولی صادرات و ایجاد رقابت در بازارهای خارجی عالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا