صنعت و معدن

بهره‌برداری از فاز نخست تولید استیل‌کورد تا ۱۴۰۱

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک در حالی بیستمین سال از فعالیت خود را سپری می‌کند که در حال حاضر بزرگترین تولید کننده منسوج استخوان بندی و پارچه‌های صنعتی در منطقه خاورمیانه است این شرکت توانسته است با وجود تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در سال‌های اخیر و محیط رقابتی امروز، مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد. با پیگیری‌های شبانه روزی مدیریت عامل این شرکت حسین صنعان بدنبال اجرای طرح توسعه‌ای پارچه ایربگ، اجرای طرح بزرگ و ملی تولید محصول جدید با نام تجاری استیل کورد همزمان با هفته مبارک و پربرکت دفاع مقدس در محل کارخانه آغاز شد.

بهره‌برداری از فاز نخست تولید استیل‌کورد تا ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی شرکت، حسین صنعان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) طی مصاحبه‌ای با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: فاز اول کارخانه تولید استیل کورد با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری کامل خواهد رسید. هزینه سرمایه گذاری فاز اول سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی حدود ۲۵۰ نفر بطور مستقیم از مشخصات این پروژه است و سعی بر این است تا پایان سال جاری( ۱۴۰۰ ) ۴۰ درصد از ظرفیت طرح به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تغییر تکنولوژی تولید تایر از بایاس به رادیال و به منظور هماهنگی با صنعت روز دنیا، اجرای این طرح را برای صنعت تایر بسیار ضروری و حیاتی دانست و افزود: این کارخانه نقش مهمی در تامین نیاز روزافزون صنعت تایر کشور به ماده اولیه و مهم استیل کورد را ایفا خواهد نمود و نیاز تایر سازان داخلی را تامین خواهد کرد که مهمترین مزیت اجرای طرح است.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه ملی، شرکت نخ تایر صبا تنها شرکت در خاورمیانه و همچنین از معدود شرکت هایی در جهان خواهد بود که محصولات متنوعی در صنعت استحکام دهنده های انواع تایر تولید می‌کند.

وی اهمیت این طرح را در استان به لحاظ دانش و تکنولوژی بالا، اشتغال زایی و منحصر به فرد بودن، بسیار مهم دانسته و ابراز امیدواری کرد که با مساعدت مسئولین استانی، مردم زنجان در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از فاز دوم و سوم این طرح بزرگ ملی باشند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) به پروژه های اجرا شده در ۲ سال اخیر و همچنین به پروژه های دیگر در دست اجرا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش و همت کلیه کارکنان در این مدت، پروژه های زیر بنایی و مهمی مانند تولید پارچه ایربگ که پس از ۵۰ سال کشور به خودکفایی رسید، در این شرکت به اجرا در آمده است. همچنین تولید نمک نایلون پلی آمید ۶۶ برای اولین بار در کشور و قرار گرفتن ایران در زمره ۱۰ کشور تولید کننده این محصول استراتژیک و نیز توسعه ی پروژه چیفر ومنجید برای تولید تسمه های صنعتی همگی از دستاوردهای شرکت نخ تایر صبا در سال‌های اخیر بوده است.

بهره‌برداری از فاز نخست تولید استیل‌کورد تا ۱۴۰۱

وی ضمن تشکر از هیئت مدیره شرکت و سهامداران (شستا و صندوق بازنشستگی کشوری) در جهت تصویب پروژه‌های جاری، عنوان داشت که اجرای این طرح‌ها به ویژه طرح ملی استیل کورد سبب دوام و قوام شرکت نخ تایر صبا خواهد شد.

م. خ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا