اقتصاد

بهره‌برداری از ۱۱۸ تصفیه‌خانه آب و فاضلاب شهری در دولت تدبیر و امید

وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته تعداد ۳۷ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و ۲۲ تصفیه‌خانه آب شهری را طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته احداث کند.

عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد تا ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران تنها ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۲۷ تصفیه‌خانه آب شهری در کشور احداث شده بود که این ارقام تا ابتدای دولت یازدهم به تعداد ۱۶۸ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۱۹ تصفیه‌خانه آب رسیده و بعد از دولت یازدهم با اضافه شدن تعداد ۳۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۲۰ تصفیه‌خانه آب، آمار احداث تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در کشور تا آغاز دولت دوازدهم به ۲۰۷ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۳۹ تصفیه‌خانه آب شهری رسید.

از شروع دولت دوازدهم تا نیمه ۱۴۰۰ نیز با احداث ۶۲ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۳۶ تصفیه‌خانه آب دیگر قرار است تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری به ۲۶۹ عدد و تصفیه‌خانه‌های آب شهری به ۱۷۵ عدد برسد که در مجموع دولت تدبیر و امید از سال آغاز فعالیت خود تا نیمه ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۱ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و ۵۶ تصفیه‌خانه آب شهری را احداث خواهد کرد. در طول فعالیت دولت تدبیر و امید هر ۲۸ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح شده است و به‌طور متوسط در طول فعالیت دوره تدبیر و امید هر ساله ۷ تصفیه‌خانه آب به بهره‌برداری رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا