اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاسمنانصنعت و معدنگفتگو و مصاحبه

به جای ادغام و تفکیک وزارتخانه ها، کار را به کاردان بسپارید

رئیس اتاق بازرگانی صنعت،معدن و تجارت سمنان در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین”مبنی بر ارزیابی وی از تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صمت و احیای وزارت بازرگانی گفت: این مسئله را می توان از ابعاد مختلف بررسی کرد،اول اینکه تفکیک وزارت صمت است که بخش بازرگانی را در قالب وزارتخانه ی  دیگر ایجاد شود، که این مشکلی را قطعا حل نمی کند چراکه با توجه به اینکه سابقا وزارت بازرگانی  و وزارت صنایع و وزارت کشاورزی وجود داشتند ، همواره این ارگان ها برای تداخل کارها با همدیگر دچار چالش و جدال بودند و فلسفه تجمیع هم این بود که با ادغام کردن این وزارتخانه ها، مدیریت واحدی تشکیل شود و از جزیره ای فکر کردن خارج شود.

جمعه ای ادامه داد: به مرور زمان عملا مشاهده شد که در اصل از نظر زیرساختی و اندیشه ای به بلوغ نرسیدیم  و نتوانستیم  به نتیجه مطلوبی برسیم.

وی افزود: تفکیک  بخش بازرگانی از وزارت صمت  به جز اینکه باعث شود دوباره سفره دیگری پهن شود و مشکلات دیگری را ایجاد کند، مشکل و معیشت مردم را حل نخواهد کرد،  زیرا که اگر قرار به حل شدن باشد با یک تدبیر در وزارتخانه کنونی صمت  در بخش بازرگانی اش  و با تعامل بسیار ارزنده در ابتدا حوزه های خود وزارتخانه و سپس با حوزه های مختلف دولت می توان هماهنگی لازم را ایجاد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان  تصریح کرد: چون در دولت در مجموع هر وزارتخانه ای به صورت جزیره ای به کار خود نگاه می کند و همین نگاه جزیره ای در معاونت ها و ادرات کل مختلف هر وزارتخانه ای  وجود دارد ، این منفک شدن، مشکلات را برطرف نمی کند جز اینکه  هزینه ی بیشتری  در دست مردم گذاشته می شود و خرج بزرگ کردن دولت را مردم پرداخت خواهند کرد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: به جای اینکه دولت را روز به روز کوچکتر و برنامه ریزتر کنند و در امور جاری کشور تدبیر کنند، مدام ادارات، سازمان های جدید ایجاد می شود .

جمعه ای گفت: به اعتقاد من تفکیک وزارت صمت به مصلحت نیست، جز اینکه یک وقفه زیاد و سردرگمی بیشتری ایجاد کند، کمکی هم به معیشت و رتق و فتق امور مردم  نخواهد کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت:  اگر بخواهند کاری انجام شود می بایست کار را به کاردان بسپارند و دولت از تصدی گری و دخالت درامور در ابعاد و زوایای مختلف پرهیز کند و به  سیاستگذاری و نظارت بپردازد، آن زمان کارها بهتر پیش خواهد رفت.

وی در پایان گفت: در مجموع در ادغام  یک مشکلاتی بود و در تفکیک هم چالش های دیگر مطرح است چرا که کار به دست کاردان  نبوده و عزمی هم برای اصلاح آن نیست و تکرار این آزمون و خطاها جز بزرگ کردن مشکل، کار دیگری نمی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا