صنعت و معدن

تاکید بر داخلی‌سازی زنجیره فعالیت‌ها درصنعت طلا و گوهرسنگ‌ها

به گزارش روز چهارشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی آقامحمدی» در نشست بررسی پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها افزود: صنعت طلا و جواهر و فلزات گرانبها باید خود را جزئی از حاکمیت قلمداد کند، فعالان این حوزه معتمد نظام هستند و باشگاه فعالان این حوزه باید هرچه سریع‌تر ایجاد شود تا کارها را پیش ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی باشگاه فعالان زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها تاکید کرد.

رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب بیان‌داشت: در ابتدا باید فعالان بزرگ و مهم این حوزه چیدمان کار را در دست بگیرند و به‌تدریج سایر فعالان به این باشگاه اضافه شوند.

آقامحمدی تاکیدکرد: در این راستا سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو باید زمینه را برای بهره‌برداری هرچه بیشتر بخش خصوصی فعال کنند.

وی ادامه‌داد: آزمایشگاه‌های مرجع و کنترل کیفیت باید با تسریع و تسهیل فرایندها و کاهش بروکراسی اداری، مسیر فعالیت در این زنجیره صنعتی را هموارتر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ایجاد دفاتر و اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در فرودگاه‌ها با هماهنگی گمرک را مورد تاکید قرار داد.

تشکیل پنجره واحد فعالیت در زنجیره صنعتی فلزات گرانبها

وی گفت: باید پنجره واحد فعالیت در این زنجیره صنعتی تشکیل شود و یک ساختار برای تداوم آن به وجود آید.

راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها

در این جلسه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز گفت: آماده راه اندازی شهرک‌های تخصصی صنعتی یا صنفی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در کلان‌شهرها در راستای سند راهبردی و برنامه توسعه این زنجیره صنعتی هستیم.

«علی رسولیان» افزود: اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در همه فرودگاه‌های کشور با هماهنگی گمرک به‌منظور ارتقای توان صادراتی می‌تواند ایجاد و راه‌اندازی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: موضوعات مرتبط با جواهر و سنگ‌های قیمتی به هم مرتبط بوده و جدا از هم نیستند و مسائل مربوط به صادرات مسافری فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی باید حل و فصل شود.

پیش از این معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها و هدفگذاری تولید سالیانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

پیشتر «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت بر استفاده از منابع طرح «تام» (تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت) تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت گوهر سنگ تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا