اقتصاداهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدنلوازم خانگیکشاورزی و صنایع غذایی

ترس کره ایها از تحریم های آمریکا ، باعث رد پیشنهاد تهاتر مواد غذایی ایران و کالاهای کره ای شد

به گزارش تولیدآنلاین وی ضمن اشاره به سابقه ۳۰ ساله خود در همکاری باکره جنوبی این نکته را مطرح کرد که با توجه به اطلاعاتی که از بعضی از شرکت های بزرگ کره ای گرفته ایم ۱ درصد تجارت کره جنوبی با ایران و ۲۵ درصد با آمریکا است و این عامل اصلی همسویی کره جنوبی با آمریکا است.

کره ‌ای ‌ها نمی خواهند رابطه تجاری آن ها با ایران را متوقف کنند، اما تاکنون گام محکمی برای رابطه با ایران بر نداشته اند. وی بیان کرد که برای جایگزینی کالاهای کره ای مبنای کار ما این است که با همکاری شرکت های دانش بنیان به عمق تولید رفته و قطعات و کالاهای با کیفیت، متنوع و با قیمت مناسب تولید کنیم، قطعاتی که کیفیت آن ها از استاندارد کره جنوبی فراتر رود.

وی تأکید کرد که در چارچوب نگاه به داخل برند جی پلاس هم در داخل و هم در اروپا ثبت شد که از لحاظ کیفیت تنوع و قیمت بسیار مناسب است. ما باید به گونه ای کار کنیم که جنس­های ما نه تنها به عراق و سوریه صادر شود، بلکه به اروپا هم صادر شود. کیفیت کالای ما زمانی اهمیت داردکه بتوانیم آن را به اروپا صادر کنیم و در آنجا مشتری ثابت داشته باشیم. ما از کره جنوبی باید یاد بگیریم و یکی از موارد مهمی که در صنعت ما باید ایجاد شود به جای کالاهای وارداتی شهرک صنعتی ایجاد کنیم و لوازم خانگی با کیفیت را خود ما تولید کنیم. هم اکنون در شهرک های صنعتی ما به صورت ویژه لوازم خانگی تولید نمی شود. ما باید شهرک صنعتی ایجاد کنیم که در یک حوزه خاص فعالیت کند، مثلاً شهرک صنعتی ایجاد کنیم که در حوزه لوازم خانگی یا لوازم الکتریکی فعالیت می کند. ما باید به جای ۲۵ برند لوازم خانگی داخلی دو یا سه برند معتبر ایجاد کنیم و بقیه وظیفه ساخت قطعات را بر عهده گیرند.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم که بحث غذا و دارو جزء اقلام تحریم نیست ما به کره ای ها پیشنهاد تهاتر دادیم که کالاهای مانند ماهی، میگو، زعفران و پسته هرچند در حد کم را به کره صادر کنیم و در مقابل از کره کالا وارد کنیم که از ترس آمریکا این کار را هم نکردند.

تنهایی به این مسئله سیاسی و امنیتی نیز اشاره کرد: کره ­ای ها از جهت کلی علاقه مند به برقراری رابطه با ایران هستند، نگرانی کره جنوبی از همراهی با آمریکا، مسئله کره شمالی است، کره ­ای ها از اینکه آمریکا پشت آن ­ها را از لحاظ سیاسی و امنیتی خالی کند بسیار ترس دارند.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره افزود: نیاز ما به کره­ ای ها مثل قبل نیست و ما الان برند داخلی درست کرده ایم و قصد صادرات به دیگر کشورها را داریم. البته ما هنوز در داخل نیاز داریم و ابتدا باید نیاز داخل را برطرف کرد و سپس به سایر کشورها صادر کنیم.

تنهایی در پایان گفت: کره ای ها با پرسنل کم، تولیدات گسترده­ای دارند ما باید در صنعت خودمان از تجربه و تولید کره استفاده کنیم. ایران باید به بلند مدت نگاه کند و نباید صرفاً به محدودیت های الان فکر کرد. با تلاش و برنامه ریزی می توان در بلند مدت در زمینه صنعتی و تولید موفق شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا