اخباربرگزیدهاقتصاداهم اخبارتجارتتشکلهاشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذاییگفتگو و مصاحبه

تعهدات دولت به بخش تولید،با جابجایی یک وزیر نباید دست مایه تغییر شود+ویدیو

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین”دکتر یونس ژائله، مدیرعامل گروه صنایع غذایی شیرین عسل در میزگرد آسیب شناسی توسعه پیشران های مولد که توسط مجمع کارآفرینان برگزار شد با اشاره برخی تجارب خود در حوزه تولید گفت: ما در طی ۴۴ سال گذشته در حوزه‌های مختلف مدام رانت توزیع کردیم و اکنون شرایط به چنین وضعیتی رسیده است.

وی تصریح کرد: باید به دنبال راهکاری برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم باشد و این در حالی است که تولید ثروت در کشور به شدت کاهش یافته است.

ژائله گفت:بخش خصوصی به شدت از دولت ناراضی است و کشور به سمت ونژولایی شدن حرکت می کند.

وی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت افزود: کدام دولت قراردادهایش را پاره می کند؟ چه کسی به چنین دولتی اعتماد می کند؟ نباید تعهدات با تغییر وزیر انجام نشود و سیاست تغییر کند.

نایب رئیس مجمع کارآفرینان ایران تصریح کرد: در این ۴۴ سال گروه های مختلف سیاسی از چپ و راست آمدند و مردم فقیرتر شدند، اشکال کار عدم تولید ثروت است .

یونش ژائله خاطرنشان کرد: سهم ما در اقتصاد جهانی به شدت کوچک است و به عبارتی ایران از دور خارج شده است و ماباید به این موضوع بیشتر بپردازیم.

این کارآفرین برجسته صنایع غذایی کشور افزود: با این وجود نیاز است شرکت‌های جهانی بسازیم که برای اقتصاد کشور توسعه‌آفرینی کنند، ثروت بزرگی در دنیا وجود دارد و مانیز ظرفیت خوبی داریم .

وی ادامه داد: وضعیت سرمایه‌گذاری ما در دنیا به شدت ناچیز است و اصلا قابل‌توجه حتی نسبت به همسایگان هم نیست.

ژائله خاطر نشان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که همه چیز بی‌نظم است و در بخش‌های مختلف به انحای مختلف سرمایه‌ها را هدر می‌دهیم. به عنوان مثال خودرویی تولید می کنیم که در ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین مصرف می کند و این هدر رفت انرژی در کشور است.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی شیرین عسل بیان کرد:ما می‌توانیم حداقل چندین زنجیره تولید کنیم که زمینه را برای توسعه و بزرگ کردن اقتصاد ایران فراهم کنند. پس از این مرحله و دیدن نتیجه می‌توان بقیه مراحل را پیش برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا