اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذاییگفتگو و مصاحبه

۴۰ سال است که ما خودمان را درگیر واژه حمایت کرده‌ایم و اصلا ادبیات تولیدمان با همه دنیا متفاوت است +فیلم

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین”، مرتضی سلطانی، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره هلدینگ زر گفت: همه سرمایه تمام بنگاه‌های بزرگ ما یک درصد سرمایه یک مگاپروژه‌ در سطح دنیا نیست و توجه به این نکته مهم است.

سلطانی افزود:همه می‌دانیم توانمندی‌ها و شرایط سرزمینی ما برای تولید بی‌نظیر است اما چه می‌شود که این همه برند و بنگاه از بین می‌روند؟ الان شرکت‌های خودروسازی ما در حال ورشکستگی است و راهکار مسئولان این است که این‌ها را بازخرید کنیم درعین حال که باید و ضروری است که یک بازنگری اساسی در این سیاست‌ها رخ دهد.

این کارآفرین برجسته کشورمان ادامه داد: در یک فضای گفتمانی می‌توان یک تحلیل تجربی ارائه داد که بخشی از مشکل را حل کند.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر خاطرنشان کرد: ۴۰ سال است که ما خودمان را درگیر واژه حمایت کرده‌ایم و اصلا ادبیات تولیدمان با همه دنیا متفاوت است و آدم‌های عجیب و غریبی شده‌ایم. کسانی حتی ادبیات ابتدایی تولید را نمی‌دانند اما از نبود حمایت در بحث تولید می‌گویند. نه این راه و روش تولید نیست.

سلطانی افزود: مدام دنبال مقصر بیرونی می‌گردیم. ریشه بخشی از مشکلات بنگاه‌های ما از بیرون است اما بخش عمده در درون خود بنگاه است و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. 

این صادرکننده نمونه کشورمان عنوان کرد:الان وقتی محصولی ایرانی و با کیفیت وارد بازارمی‌شود مردم می‌گویند خیلی خوب و باکیفیت است اما اگر با همین کیفیت ادامه دهد و کیفیت را کاهش ندهد. این موضوع بسیار مفهوم و معنی دارد.

نایب رئیس مجمع کارآفرینان کشور تصریح کرد: در این سال‌ها بارها ارزپاشی‌ها شکل گرفت و افرادی بزرگ شدند بدون اینکه از خود بپرسند چگونه بزرگ شدند و بعد هم اجازه ورود به افرادی که دانش دارند هم نمی‌دهند. همه مقصریم، همه با هم مقصریم. سیاستمداران به شدت تصمیم اشتباه داشتند، ما به عنوان بخش خصوصی و تولید هم هر وقت فرصت جلسه با تصمیم‌گیران را به عنوان نمایندگان تولید داشتیم فقط از مسائل خودمان گفتیم که این هم اشتباه است. همه باید کمی خودمان را به چالش بکشیم و همه تقصیرات به گردن غیر از خود نیاندازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا