اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و واردات

تولید کارخانه‌های البرز به حداقل رسیده است

به گزارش تولیدآنلاین،پرهام رضایی در جلسه کمیته احصاء و بررسی موانع صادرات که پیرو مصوبه بند یک نود و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی استان تشکیل شد، گفت: این جلسات به منظور انتقال مسائل و مشکلات فعالان حوزه صنعت به مسئولان دولتی برگزار می شود.

وی با اشاره به خارج شدن بخشی از فعالان اقتصادی استان از چرخه صادرات گفت: متأسفانه  به دلیل مشکلات بسیار و اخیرا مسائل مربوط به تأمین گاز، ظرفیت تولیدی بسیاری از کارخانه‌ها به حداقل رسیده است و این موضوع تهدیدی برای فعالین اقتصادی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: با قطع تولید بسیاری از کارخانه‌ها، در بازار استان بی‌نظمی ایجاد شده و این موضوع به دلیل حساسیت بسیار نیازمند بررسی و ارائه راه حل است.

وی افزود: به دلیل نوسانات ارز، محدودیت‌های گمرکی، قطعی گاز و برق و مواردی از این دست، چالشی در بازارهای هدف ما وجود دارد که ضربه مهلکی به سهم بازار ما در خارج از کشور وارد می‌کند.

رضایی در ادامه دیگر مشکل عمده مسیر فعالیت های اقتصادی را بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه صادرات عنوان کرد و افزود: گاهی فعالان اقتصادی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی انجام داده و هدف مورد نظر خود را تعیین می کنند، اما به یکباره با بخش‌نامه جدید مواجه می شوند که کل برنامه‌ریزی های آن‌ها را دچار چالش می کند.

وی هدف اصلی از برگزاری جلسات کمیته احصاء و بررسی موانع صادرات را در مرحله اول ارائه راهکار در خصوص بخش‌نامه‌های جدید و خلق الساعه عنوان کرد و گفت: برخی موارد مانند قیمت ارز و نوسانات آن نیز تحت کنترل ما نیست.

رئیس اتاق بازرگانی البرز اظهارامیدواری کرد که خروجی جلسات به گزارش‌هایی بینجامد که به مسئولان کلان استان و کشور ارائه شود تا به کنترل بخشی از مسائل مربوط به صادرات کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا