اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتتجارتشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریفن آوری و ارتباطاتیزد

جایگاه ویژه تحول دیجیتال در چشم انداز شرکت چادرملو

با اجرای طرح تحول دیجیتال در صنایع فولاد و فلزات می‌توان سطح تولید را تا ۴۰ درصد ارتقا و هزینه‌های تولید را تا حداقل ۲۵ درصد کاهش داد .

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،دکترمحمد صادق صادقی سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت چادرملو با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در دنیای فولاد و شیوه‌های تولید مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال گفت : با دیجیتال سازی در صنایع فولاد و فلزات می‌توان سطح تولید را تا ۴۰ درصد ارتقا و هزینه‌های تولید را تا حداقل ۲۵ درصد کاهش داد .

صادقی با اشاره به سرعت چشمگیر حرکت دنیا به سمت فناوری های دیجیتال افزود : این تحول عملکرد بخش‌های مختلف از جمله تولیدات صنعتی را بهبود می‌بخشد، به همین دلیل تولید کنندگان بزرگ فولاد و فلزات تلاش می‌کنند تا مدل‌های عملیاتی خود را با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال متحول کنند.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت چادرملو با بیان اینکه فعالان صنعت فولاد دنیا معتقدند دیجیتال سازی این حوزه تنها راه احیای روش‌های گذشت محسوب می‌شود گفت : با استفاده از فناوری‌های دیجیتال می‌توان نیازهای بازار در دو بخش عرضه و تقاضا را با کمترین هزینه ارزیابی اطلاعات، تجزیه و تحلیل کرد ، همچنین خطای محاسبات به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که این امر بر کاهش هزینه‌هایی چون انبارداری تاثیر مستقیم دارد .

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی دقت پیش بینی با استفاده از روش‌های جدید گفت : در بخش‌هایی مثل تعمیر و نگهداری می‌توان اختلال تجهیزات را با روش‌های جدید هوشمند پیش‌بینی و دوره‌های تعمیر و نگهداری را به طور دقیق محاسبه و آن را به حداقل رساند.

صادقی افزود : با توجه به اهمیت این موضوع ، شرکت چادرملو از دو سال گذشته با همکاری و مشارکت مراکز علمی داخل کشور و بهره‌گیری از تجربیات عملی و اجرایی مشاورین داخلی و خارجی در این حوزه ، در حال طراحی و شناسایی فرصت‌های هوشمندسازی در زنجیره ارزش فولاد است .

وی با بیان اینکه ، استراتژی اصلی شرکت چادرملو استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور و نهادینه‌سازی و رسوب این دانش در مراکز علمی و اجرایی کشور است ، گفت : با پیاده سازی سیستم هوشمند ترکینگ در معدن، آماده بکاری تجهیزات و ماشین آلات رشد محسوسی داشته و پیاده سازی پروژه های هوشمندسازی در مجتمع صنعتی علاوه بر بهبود و ارتقای کیفیت در کارخانه گندله سازی و شبیه‌سازی فرآیندها در احیاء، کمک شایانی به افزایش دقت پارامترهای فرآیند کرده است.

صادقی ، تداوم حرکت و پیاده‌سازی انقلاب صنعتی نسل چهارم را شرط بقای آینده دانست و تصریح کرد: اجرای این امر در قالب طرح تحول دیجیتال برای ماندگاری در عرصه رقابتی الزامی است و نه انتخابی . سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت چادرملو با اشاره به اینکه مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که رشد بهره‌وری شرکت‌ها با هوشمندسازی بین ۶ تا ۸ درصد افزایش می‌یابد گفت : شاخص‌های تعریف شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد در سه حوزه بهره‌وری ، چابکی ، و پایداری اندازه‌گیری می‌شود که همین سه پارامتر میزان سودآوری بنگاه اقتصادی و حضور در صحنه رقابت بازار را تعیین می‌کنند ، از این رو شرکت چادرملو ، طرح تحول دیجیتال را در طرح جامع و برنامه‌های توسعه خود هدف گذاری کرده و جایگاه ویژه‌ای را در چشم انداز خود به آن اختصاص داده است./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا