راه و مسکن

جزئیات افتتاح آزادراه اصفهان – شیراز در سال‌جاری / کوتاهی ۲.۵ ساعته مسیر

خیراله خادمی اظهار کرد: آزادراه اصفهان-شیراز طولانی‌ترین مسیر آزادراهی کشور بوده که در طرح‌های اولویت‌دار سال جاری برای بهره‌برداری قرار گرفته و در قالب شش قطعه به طول ۲۱۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه هفتم آن نیز به طول ۱۵ کیلومتر می‌تواند اصفهان را به ورودی شیراز متصل کند و قطعه هشتم این آزادراه را به کنارگذر غربی شیراز وصل خواهد شد که البته مراحل قرارداد آن را نیز آماده کرده‌ایم.

وی افزود: در وهله نخست در صدد افتتاح و بهره‌برداری از قطعه یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر هستیم چرا که مراحل زیرسازی آن پایان یافته و در مراحل روسازی نیز یک لایه از آسفالت این آزادراه به صورت کامل انجام شده و لایه دوم نیز حدوداً تا بیش از ۴۰ کیلومتر آسفالت شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: دولت سهم ۵۰ درصدی خود را برای ساخت و تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز پرداخت کرده و بزرگترین مشکل در این زمینه چگونگی تامین اعتبار مورد نیاز سرمایه‌گذار برای تکمیل این پروژه بزرگ در حوزه حمل و نقل است که اتمام این پروژه حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و اگر این مشکل حل شود، نگرانی بابت انجام عملیات اجرایی آن وجود ندارد و باید به فکر تکمیل آسفالت و نصب تجهیزات مانند نیوجرسی و خط کشی‌ها باشیم که نهایتاً تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.

خادمی اعلام کرد: هفته آینده جلسه‌ای با سرمایه‌گذار که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، برگزار خواهیم کرد و مشکلات موجود برای تامین منابع مالی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این آزادراه می‌تواند بیش از ۱۴۰ کیلومتر و معادل حدود دو ساعت و نیم مسیر سفر بین اصفهان تا شیراز را برای مردم کوتاه کند و از آنجا که همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است، در تلاشیم تا در سال جاری هر چه سریعتر این آزادراه را افتتاح کنیم چرا که مهم‌ترین و طولانی ترین آزادراه کشور است که در سال جاری آن را در اولویت طرح‌های خود قرار داده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا