اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتحمل و نقلراه و مسکنصنعت و معدنصنعت ومعدن

حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: شرکت‌های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل، در تدوین برنامه‌های آینده خود باید راهبرد صادراتی را مدنظر قرار دهند و در این مسیر وزارت صمت در اخذ استاندارد‌های بین المللی و دسترسی به بازار‌های هدف از تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، بابک احمدی در نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صمت با اشاره به فعال شدن کمیته‌های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی گفت: هدف این است که در این کمیته ها، چالش‌ها و مسائل صنایع مختلف احصاء و راهکار‌های رفع آن با حضور ذینفعان بررسی شود تا با ایجاد هم افزایی شاهد جهش تولید در این حوزه باشیم. 

وی افزود: برای حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به راهبردی یکپارچه در این حوزه داریم و بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن‌های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و محصولات دیگر تعیین کنیم.

نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و مدیران واحد‌های تولیدی صنایع ریلی در ایدرو برگزار شد.

نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی، توجیه نداشتن سرمایه گذاری در حوزه ریلی، لزوم هماهنگی میان شرکت راه آهن، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود لکوموتیو، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا