اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

جلسه هفتگی ستاد هماهنگی روابط اقتصادی

جلسه هفتگی ستاد هماهنگی روابط اقتصادی به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و با حضور معاونان و مدیران کل وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع «بهره مندی از ظرفیت‌های شانگهای، بریکس و اوراسیا» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد) , مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به گذشت حدود ۶ ماه از عضویت کشورمان در سازمان شانگهای و ۳ ماه در گروه بریکس گفت: در این جلسه توضیحات لازم درباره اقداماتی که در قبال این عضویت‌ها باید انجام شود به سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط داده شد.

وی افزود: درباره جلساتی هم که در این باره برگزار خواهد شد؛ در بخش های مالی، بانک‌های مرکزی، کشاورزی، استانداردها، گمرکی و … هم توضیح داده شد.

همچنین در این جلسات خواسته شد که دستگاه‌های و سازمان‌های مرتبط، به حضور در جلسات مرتبط با سازمان شانگهای و گروه بریکس اهمیت بدهند و شرکت فعالی در این جلسات داشته باشند تا بتوانیم از قِبل این اقدامات و روابط، سود لازم را برای کشور کسب کنیم.

وی ادامه داد: توافق تجارت آزاد هم با اتحادیه اقتصادی اوراسیا امضا شده، اما اجرایی شدن آن مستلزم امضای آن در مجالس این کشورهاست و امیدواریم در همین مجلس امضا شود.

بگفته صفری، از زمان اجرای این توافق نامه، تجارت ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مجموع ۸۰ درصد افزایش یافته است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به تلاش کشور‌های عضو سازمان شانگهای، گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای استفاده از پول‌های محلی در تجارت فیمابین گفت: امسال بیش از ۹۰ درصد تجارت با روسیه با استفاده از پول‌های محلی انجام شده است./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا