اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاتولید+خراسان جنوبیصادرات و وارداتگفتگو و مصاحبه

حضور در انتخابات اتاق‌های بازرگانی علاوه بر سهیم شدن در تصمیم‌گیری موجب افزایش سرمایه اجتماعی کشور و اقتدار ملی در برابر تلاطم‌های اقتصادی است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت:اتاقی پویا است که با استفاده از تجربیات گذشته، آینده مطلوبی را خلق کند تا فعالان اقتصادی بتوانند برای رسیدن به وضعیت مطلوب و تغییر شاخص‌های رشد اقتصادی در محیطی با ثبات و قابل پیش‌بینی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند.

احتشام افزود :دراین میان شاید فعالان اقتصادی دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی داشته باشند اما موضوع مهم و مورد نظرهمه باید این باشد که با توجه به جایگاه فعلی بخش خصوصی و چشم انداز موقعیت آن ها، اتاق‌ها به‌عنوان متولیان بخش خصوصی چه افقی را باید برای آینده تبیین و چه بیانیه، ماموریت و اهداف جدیدی را تعریف کنند تا بخش خصوصی بتوانـد جایگاه واقعی خود را در نقش‌آفرینی توسعه اقتصادی و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تحقق برنامه های توسعه قتصادی و عملیاتی کردن مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و رسیدن به جایگاه افق ۱۴۰۴ ایفا کند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: حضور در انتخابات اتاق‌های بازرگانی علاوه بر سهیم شدن در تصمیم‌گیری موجب افزایش سرمایه اجتماعی کشور و اقتدار ملی در برابر تلاطم‌های اقتصادی است. استفاده از مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی کشور و رشد آگاهی مردم نسبت به اهمیت و جایگاه صنعت در توسعه ملی و ایجاد همبستگی میان مدیران اقتصادی و صنعتی و شناخت و حمایت از منافع مشترک آنها و تجمیع توانایی و تجارب مدیران صنعتی و اقتصادی کشور برای افزایش بهره‌‌وری گام مهم و خروجی مناسب و مشارکت در امر انتخاب فعالان اقتصادی در این انتخابات خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی باید به دور از هر گونه جناح‌بندی و احساساتی عمل کردن، با مشارکت همه‌جانبه و حضور گسترده براساس انتخابی شایسته‌ و عقلانی تصمیم استراتژیک اتخاذ کنند که اهدافی براساس خرد جمعی، منافع ملی و فعالان اقتصادی را تامین کنند.

این مهم به حضور و مشارکت همه‌جانبه فعالان اقتصادی دارای کارت عضویت و بازرگانی در انتخابات با رعایت منشور اخلاقی و رقابتی سالم و دوستانه وهمچنین فراهم کردن زمینه حضور و دعوت از افراد با تجربه، تحصیلکرده، توانمند و دلسوز و با تفکرات اجتماعی و ملی برای حضور در ترکیب هیئت نمایندگان، هیات رییسه و کمیسیون تخصصی اتاق‌های شهرستان و ایران نیاز دارد.

احتشام افزود: استفاده از نیروهای باتجربه، تحصیلکرده، با انگیزه و خلاق در اتاق و واگذاری امور به افراد شایسته، نهادینه کردن مفاهیم مدیریت علمی جهت شکل‌گیری نظام‌های نوین مدیریتی و فرهنگ سازمانی در شأن و جایگاه فعالان اقتصادی به منظور افزایش کارآیی و بهره‌وری و اثربخشی و استقرار و ارایه الگوی مناسب به‌ سازمان‌های یادگیرنده از نظام‌های مدیریت علمی بخش خصوصی به منظور تغییر بنیادی نظام‌های مدیریتی کشور از سنتی به علمی نیز ضرورت دارد.

این کارآفرین و صادرکننده نمونه ملی کشور بیان کرد: فرهنگ‌سازی هر چه بهتر برای اجرای مفاهیم بازاریابی اجتماعی به‌جای بازاریابی محض بین فعالان اقتصادی عضو و غیرعضو اتاق یعنی بازاریابی مبتنی بر رفاه اجتماعی، منافع ملی به جای بازاریابی مبتنی بر رفاه شخصی و منافع شخصی و ترویج فرهنگ نیکوکار و کار آفرینی نیز در مولفه های انتخابات مورد توجه است.

 دفاع از حقوق مادی و معنوی فعالان اقتصادی عضو و غیرعضو در مراجع قانونی، تصمیم‌گیری و فراهم کردن هر چه بهتر تسهیل فضای کسب و کار برای  سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، صادرات و واردات و … و مدیریت بر فضای کسب‌وکار به معنای واقعی به منظور حاکمیت قانون بر اراده‌های شخصی از دیگر شاخص های مورد نظر در انتخاب اعضا است.

وی افزود:اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با ارتقای توانمندی‌های کارشناسی به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی با وظایف و اختیارات متعدد قانونی از جمله ارائه نظر مشورتی درخصوص لوایح و طرح‌های مربوط، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی در اجرای قوانین و مقررات جاری، همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سایر مراجع ذی‌ربط به‌منظور اجرای قوانین و مقررات مربوطه، ارتباط با اتاق سایر کشورها، شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری داخلی در امور تولیدی بالاخص تولید کالاهای صادراتی و کمک به حل و فصل مسائل بازرگانی داخلی و خارجی اعضا نقش مهم و قابل‌ توجهی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

رئیس اتاق بیرجند در پایان گفت: منتظر حضور اعضا و فعالان عرصه صنعت و تجارت استان پای صندوق‌های رای انتخابات پنجمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند خواهیم بود. امیدواریم با انتخاب آگاهانه شاهد بالندگی و مطالبه‌گری شایسته بخش‌خصوصی و اثر آن در اقتصاد کشور و استان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا