اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتصادرات و وارداتصادرات و واردات

خاندوزی: تراز مثبت تجاری تا اعطای تسهیلات به صادرکنندگان

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در اعلام تراز تجاری هیچ خلف عادتی نکردیم؛ استاندارد‌های جهانی در خصوص تراز پرداخت‌ها تمایزی بین صادرات نفت و غیر نفت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، سخنگوی اقتصادی دولت درنشست خبری به خبرنگاران گفت: تراز تجاری طبق استاندارد‌های جهانی، تفکیک نفتی و غیرنفتی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: در اعلام تراز تجاری هیچ خلف عادتی نکردیم؛ استاندارد‌های جهانی در خصوص تراز پرداخت‌ها تمایزی بین صادرات نفت و غیر نفت وجود ندارد. البته دولت‌ها میتوانند در داخل برای سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری‌ها صادرات نفتی و غیر نفتی را از هم متمایز کنند.

خاندوزی بیان کرد: برای فعالین اقتصادی، اساتید دانشگاهی و… مشخص است که صحبت از تراز تجاری طبق استاندارد‌های جهانی به معنی کل صادرات اعم از نفتی و غیر نفتی است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش بانک مرکزی و دولت برای کمک به صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی خاطر نشان کرد: دولت با تنوع بخشیدن به نحوه‌ی بازگشت ارز صادراتی به صادرکنندگان کمک کرده تا با هر روش در دسترس مسئله بازگشت ارز خود به را انجام دهند.

خاندوزی گفت: دولت این امکان را بوجود آورده تا صادرکنندگان از طریق حواله در مرکز مبادله پول یا ازطریق نقد یا واردات طلا یا واردات کالا دربرابر صادرات یا هر روشی قانونی بتوانند ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا