استان هااهم اخبارصنعت و معدنفارسکشاورزی و صنایع غذایی

خسارت عدم تامین آب واحدهای صنعتی باید پرداخت شود+فیلم

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ رئیس اتاق شیراز گفت: این اتاق با رئیس شهرک های صنعتی ایران بر روی ۳ محوری که در قانون تاسیس شهرک ها در ۱۳۶۲ وجود داشت و انحرافی که ایجاد شده است، به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

جمال رازقی بیان کرد: در قانون آمده است که شرکت شهرک‌های صنعتی حق فروش زمین ندارد و تنها می‌تواند حق انتفاع زا به فروش برساند.

وی افزود: این شرکت متعهد است در تامین حق انتفاعی که در قبالش وجه دریافت کرده است، اقدام کند.

رئیس اتاق شیراز عنوان کرد: در این نشست بیشتر صحبت درباره شهرک صنعتی بزرگ شیراز و ۶۲ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی استان فارس بود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز حدود ۳۳۰لیتر حق انتفاع آب به صنعتگران واگذار شده است که تنها حدود ۷۰لیتر آن به دست صنعتگران می‌رسد و تولیدکنندگان مجبورند با تانکر آب تامین کنند.

رازقی گفت: در جلسه بیان کردیم که طبق قانون و شرع شرکت شهرک‌های صنعتی باید نسبت به تامین خسارت وارد شده اقدام نماید.

رئیس اتاق شیراز عنوان کرد: پیشنهاد دادیم در مواردی که صنعتگر بنا به دلایل تحریم نتوانسته است زمین دریافت کرده را به تولید و بهره‌وری برساند با مصوبات ستاد تسهیل نسبت به تمدید قرارداد اقدام کند.

رازقی جهرمی گفت: همچنین پیشنهاد داده شد اگر علیه واحد تولیدی اجرائیه صادر شود، شرکت شهرک‌های صنعتی حق اجرای، اجرائیه صادرشده توسط بانک را ندارد چراکه زمین واگذار شده به یک واحد تولیدی دارای پروانه تبدیل شده است و باید طبق ماده ۳۴ قانون ثبت اسناد و املاک مصوبه سال ۱۳۱۰ عمل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا