مجلس

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۳ مرداد

جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی تقاضای استعفای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای پذیرش شهرداری تهران در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای جلسه نامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در مجلس اعلام وصول شد.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام وصول نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی از امروز به بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی می پردازند، گفت که جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از روز شنبه هفته آینده ( ۳۰ مرداد) آغاز می شود.

محمدباقر قالیباف همچنین در نطق پیش از دستور خود درباره ضرورت مبارزه با گسترش کرونا در کشور گفت:‌ باید تلاش کنیم و بسیج شویم تا زنجیره تولید یا تهیه و توزیع واکسن را در یک حلقه ۷۵ – ۸۰ روزه تکمیل کرده و در اولویت قرار دهیم. حتی در زمینه اعتبارات، هر نوع ارزی را باید تأمین کنیم.

در ادامه جلسه علنی علیرضا زاکانی در جریان نطق خود برای استعفا از نمایندگی مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به سایر ظرفیت های حاکمیتی برای ارائه الگویی از یک کلانشهر مطلوب در جهان اسلام گفت: تلاش خواهم کرد بار سنگین تهران را از دوش دولت بردارم.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین یادآور شد: شرمنده مراجع و علما هستم و ارتباطم را با بطن مردم قم، طلاب و مراجع حفظ می کنم تا مسیر فیض را برای خود حفظ کنم. لذا دفتر کنونی ام در قم تعطیل نخواهد شد و به عنوان عضو کوچک در هیات دولت مطالبات مردم را در کنار پیگیری امورات تهران با مشورت دو نماینده عزیز دنبال می کنم.

علیرضا زاکانی از سوی اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شده و به همین منظور درخواست استعفای خود از نمایندگی مردم قم را مطرح کرد.

در نهایت نمایندگان با ۱۴۸ رای با درخواست استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم موافقت کردند.

اما تعدادی از نمایندگان مخالف استعفای زاکانی از نمایندگی مردم قم تاکید داشتند که وی از تخصص لازم برای ایفای نقش شهرداری برخوردار نبوده و باید در سمت نمایندگی جهت اجرای وعده هایی که به مردم قم داده است باقی بماند.

در پایان محمد باقر قالیباف گفت که از امروز جلسات رسمی کمیسیون ها برای بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی به طور رسمی برگزار خواهد شد.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم از حضور وزرای پیشنهادی تا آخر هفته در ۲۷۰ جلسه کمیسیون های تخصصی خبر داد و گفت: رئیس جمهور می تواند در جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بنا به ضرورت تشخیص خود حضور یافته و نسبت به کلیات برنامه دولت و وزیر مربوطه مطالبی را مطرح کند.

در حاشیه جلسه علنی امروز هم جمعی از معلمان قرآنی نهضت سواد آموزی با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود و رفع تبعیض موجود شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا